بیمه تأمین اجتماعی رایگان برای روستاییان هنوز مصوب نشده است

شیرکانی گفت: طرح بیمه تامین اجتماعی رایگان برای روستاییان فاقد بیمه ای که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و یا قالیبافان به رئیس جمهوری اعلام شده است اما هنوز مصوب نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علی شیرکانی» امروز (5 بهمن) در جریان بررسی وضعیت بیمه‌ای شهرستان خوسف، از محل کارگزاری بیمه اجتماعی این بازدید و کارگزاری بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان خوسف را در محل اداره امور عشایری این شهرستان افتتاح کرد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در اهمیت غذایی، امنیت مرزهای کشور دارند، افزود: بیمه، حق همه آحاد ملت است، برای روستائیان و عشایر که کارفرما نداشتند هیچ فکری نشده بود، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی، بیمه این قشر بنیان گذاشته شد.

 

شیرکانی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر حقوق عزتمندانه ای را به بیمه شدگان پرداخت می کند، چراکه بیمه یکی از خدمات بسیار مهم دولت ها در دنیا و کشورهای طراز اول است.

 

وی با بیان این مطلب که دولت و مجلس همیشه میزبان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بوده اند، بیان کرد: اینکه افراد بالای 50 سال را بیمه نمی کنیم، قانون مصوب مجلس است.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تصریح کرد: اگر می‌خواهیم محرومیت را از مناطق رفع کنیم، باید صنعت بیمه را توسعه دهیم.

 

شیروانی با اشاره به تخصیص بیمه تامین اجتماعی رایگان برای روستاییان و عشایر اضافه کرد: طرح بیمه تامین اجتماعی رایگان برای روستائیان فاقد بیمه ای که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و یا قالیبافان و صنایع دستی که بیمه شده نیستند به رئیس جمهوری اعلام شده است ولی هنوز مصوب نشده و زمان هم می گذرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از ضعف های صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر این است که خدمات را در بلند مدت ارائه می دهد، گفت: افراد باید برای 15 سال آینده سرمایه گذاری کنند اما این افراد با 20 روز حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، گرچه امروز اگر محدودیت سقف سنی را برداریم بهتر است.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیان اینکه دولت دو برابر آورده افراد عضو صندوق را پرداخت می کند، گفت: طبق محاسبات افراد عضو 18 برابر آورده  خود دریافت می کنند.

 

 

کد خبر 1019039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha