بخش اعظم اعتبارات جهت رفع آبگرفتگی ها به شهرداری اهواز تعلق گیرد

حسینی گفت: بخش اعظم مبلغ اعتبارات باید به شهرداری ها به ویژه شهرداری اهواز برای رفع مشکل آبگرفتگی ها قرار گیرد و اگر قرار است سازمان برنامه و بودجه محل هزینه این بودجه را مشخص کند، مشکل حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» ظهر امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: میزان درصدهای در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ ایراداتی داشت که مجلس شورای اسلامی می تواند با مذاکره با شورای نگهبان و دولت اصلاحات بودجه را انجام دهد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: ۱۱ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده بود که در نتیجه در زمینه اصلاح زیرساخت ها مساله وجود خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: مطالبات خوزستان بسیار بیشتر از این است اما به هر دلیلی خوزستان عقب نگه داشته شد که باید جبران شود.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه خود با معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برای استانی که در وضعیت بحرانی قرار ندارد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد اما در همان زمان برای خوزستان ۲۴۰ میلیارد تومان درخواست کرده بودیم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

 

وی ابراز کرد: اگر این اعتبار نیز در اختیار شرکت آبفا باشد باز هم به اهداف این شرکت دست پیدا نمی کنیم چراکه باید بخش اعظم مبلغ اعتبار به شهرداری ها به ویژه شهرداری اهواز برای رفع مشکل آبگرفتگی ها قرار بگیرد و اگر قرار است سازمان برنامه و بودجه محل هزینه این بودجه را مشخص کند، مشکل حل نمی شود.

 

حسینی به راه های روستایی آسیب دیده در پی سیل ۹۷ و ۹۸ خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس جمهور عنوان می کند ۱۰۰ در صد راه ها ترمیم شدند در حالی که اینگونه نیست و هنوز راه های های آسیب دیده از سیل تاکنون ترمیم نشده اند و همچنان مطالبه اصلی مردم ترمیم این راه ها است.

 

کد خبر 1019048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha