مسجد مهمترین پایگاه تمدن سازی اسلامی است

گنجی با تاکید بر جایگاه و نقش مسجد در جامعه اسلامی، گفت: مسجد مهمترین پایگاه تمدن سازی اسلامی است از همین رو باید این پایگاه‌های مردمی را بیش از پیش تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حسین گنجی» امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی هیچ ساختار و جایگاهی به مسجد نمی‌رسد از همین رو باید از این ظرفیت در راستای اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بهره‌گیری کرد.

 

معاون فرهنگی دفتر امام‌جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حضور مردمی در مساجد مهمترین مصداق جامعه اسلامی است از همین رو باید این پایگاه‌های مردمی را بیش از پیش تقویت کرد.

 

وی ادامه داد: باید تشکیلات و هیئت امنای مساجد از انسجام و وحدت لازم برخوردار شود و توجه به هیئت امنا که همواره یکی از دغدغه‌های مساجد است باید به خوبی شکل گیرد.

 

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به منشور بیانیه دوم انقلاب مقام معظم رهبری، تصریح کرد: باید خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است هدف مسجد باشد.

 

گنجی خاطرنشان کرد: تمدنی خارج از مسجد به نتیجه نمی رسد از همین رو مهمترین هدف باید این باشد که مساجد به پایگاه امیدآفرینی در جامعه تبدیل شوند.

 

کد خبر 1019086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha