اعتبارات آبخیزداری با محوریت حوزه خبوشان و خرق هزینه شد

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج گفت: اعتبارات امسال حوزه آبخیزداری شهرستان، ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق ملی بوده که با محوریت حوزه خبوشان و خرق، ۲۳ طرح آبخیزداری اجرایی و هزینه شده است.

«امیر بتوئی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج، بهار اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان را از سال 96 عنوان کرد و گفت: با توجه به سطح پرهیزینه اجرای طرح های آبخیزداری تا پیش از این سال، با اعتبارات قطره چکانی، حرکت در این محورها لاک پشتی بود.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج، گفت: با این اعتبارات محدود، به طور ثابت 500 تا 600 متر مکعب طرح های آبخیزداری اجرا می شد  که این روند کمکی برای فرسایش خاک بود.

 

بتوئی افزود: با اختصاص اعتبار از محل منابع صندوق ملی شاهد تحول چشمگیری از ابتدای تفکیک استان تا کنون بودیم.

 

وی با بیان اینکه تا پیش از سال 96، مجموع اعتبار استان در حوزه آبخیزداری، 80 میلیارد ریال بود، بیان کرد: از سال 97 تا 99 برای شهرستان 80 میلیارد ریال اختصاص یافته که صرف 30 تا 40 طرح آبخیزداری شده است.

 

بتوئی، مقدار طرح اجرا شده در حوزه آبخیزداری از سال 97 تا 99 را، 14 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: شهرستان دارای 12 حوزه آبخیز است که با اجرای طرح ها به بهبود شرایط این بخش کمک شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با انجام چند عملیات گابیون بندی، آب قنات روستای گزکوه در سال گذشته افزایش پیدا کرد، افزود: وجود گابیون ها در پشت سدها و بندها مانع از فرسایش خاک می شود.

 

بتوئی یادآورشد: امسال چهار تا پنج هزار متر مکعب طرح آبخیزداری در شهرستان اجرایی شده است.

کد خبر 1019133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha