مشکلات ۱۸ واحد اقتصادی خراسان جنوبی به سرعت پیگیری شود

شاکرمی با بیان اینکه مشکلات ۱۸ واحد اقتصادی خراسان جنوبی به سرعت پیگیری شود، گفت: در این منطقه حیف است مجتمع های اقتصادی متوقف شوند زیرا منبعی برای تولید درآمد در این استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حاتم شاکرمی» دوشنبه (6 بهمن) در نشست با مدیران بنگاه های اقتصادی مشکل دار خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا ۱۴ رسته آسیب جدی دیدند و در این راستا از نظر پرداخت تسهیلات و بیمه بیکاری حمایت های خوبی از این رسته ها صورت گرفت.

 

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به طور خاص مشکل ۱۸ بنگاه اقتصادی خراسان جنوبی پیگیری شود، افزود: بخشی از مشکلات این بنگاه های اقتصادی ملی است که دنبال خواهد شد و در این منطقه حیف است که مجتمع های اقتصادی متوقف شوند زیرا منبعی برای تولید درآمد در این استان هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تعریف واحدی از مشکل واحدهای اقتصادی بین بانک ها و واحدها وجود ندارد، ادامه داد: این موضوع یکی از موانعی است که نمی گذارد مشکلات واحدهای اقتصادی را برطرف کنیم لذا اجازه ندهیم واحدهای اقتصادی متوقف شوند.

 

 

شاکرمی به بحث شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: حمایت های بیمه ای خوبی در این زمینه انجام شد و ۷۳۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و محدودیتی برای تداوم این بیمه وجود ندارد.

 

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی از تسهیلات کرونا استقبال کردند، افزود: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

 

 

وی بیان کرد: در بحث واحدهای اقتصادی تملیکی وضعیت مطلوب است و کمترین واحدهای تملیکی کشور در خراسان جنوبی وجود دارند.

 

 

شاکرمی با اشاره به اینکه ظرف یک هفته مستندات مشکلات واحدهای اقتصادی خراسان جنوبی به وزارت ارسال شود، گفت: نباید بگذاریم سرمایه ها روی زمین بمانند زیرا سرمایه زمینه تولید و اشتغال را به دنبال دارند.

 

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان کرد: توجه به سرمایه های جدید نباید ما را از حفظ اشتغال موجود غافل کند و بحث حفظ اشتغال موجود در استان باید در اولویت باشد و نباید به خاطر سرمایه های جدید از این موضوع غافل شوید؛ نگذارید تولید و اشتغال از بین برود

 

 

 

کد خبر 1019188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha