بیش از ۴ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر ایجاد می‌شود

کشاورزی گفت: کل اعتبارات مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی ۳۰۴ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده که با پرداخت این میزان اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر ایجاد می‌شود.

«مصدق کشاورزی» روز دوشنبه (6 بهمن) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۷۱ میلیارد تومان درخواست تسهیلات حمایتی مربوط به واحدهای آسیب دیده از کرونا در این استان به بانک‌های عامل داده شده، اظهار داشت: ۶۳ میلیارد تومان از این میزان درخواست پرداخت شده است که این میزان تسهیلات برای حمایت از پنج هزار و ۶۲۶ نفر در قالب ۲ هزار و ۶۸۹ واحد کارگری پرداخت شده است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تاکید بر اینکه با اشاره به اینکه تلاش می شود تا تمامی درخواست‌های مربوط به تسهیلات حمایتی کرونایی به زودی پرداخت شود، تصریح کرد: تاکنون ۹۰ درصد درخواست‌های مربوط به کرونا در استان بوشهر پرداخت شده و تلاش می‌شود مابقی درخواست‌ها نیز به زودی پرداخت شود.

 

کشاورزی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد و حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان بوشهر، بیان کرد: کل اعتبارات مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی ۳۰۴ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده  و از این میزان تاکنون ۲۹۸ میلیارد تومان انعقاد قرارداد و پرداخت انجام شده است که با پرداخت این میزان اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر ایجاد می‌شود.

 

وی در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن کارگران در استان بوشهر اظهار داشت: یک هزار و ۵۰ نفر از متقاضیان کارگری و بازنشسته استان پس از استعلام از سامانه‌های مختلف برای برخورداری از مزایای طرح اقدام ملی مسکن احراز شده است و همچنین تسهیلات و اقدام‌های حمایتی وزارتخانه ویژه کارگران، بازنشستگان و سایر گروه‌های هدف، مشمول متقاضیانی می‌شود که پرداخت اولیه آنها کامل شده باشد.

 

کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا مهلت افتتاح حساب برای واریز مبلغ آورده اولیه متقاضیان طرح ملی مسکن تا پایان دی ماه سال جاری بوده است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهارداشت: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی فارغ از تمام امتیازها و تسهیلات ارائه شده در طرح مسکن ملی، امتیازهای ویژه و تسهیلات خاصی به کارگران داده شده است تا کارگران با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش کنند.

 

 

کد خبر 1019215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha