اهدای ۵۰۰۰تبلت دانش آموزی به مددجویان امداد مازندران/نقش بی بدیل رسانه ها درجلب مشارکت برای حمایت از محرومین

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه بخش عمده ای از ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مددجو تحت پوشش امداد مازندران برای بهره مندی از شبکه شاد و ادامه تحصیل به صورت مجازی نیاز به تبلت دارند، گفت:تا پایان بهمن ماه جاری ۵۰۰۰ تبلت دانش آموزی تحویل جامعه هدف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(6بهمن) با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان مازندران با همراهی «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران این رسانه وزین برای پوشش اخبار و عملکرد اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) دیار علویان و زمینه سازی برای جذب خیرین، بیان کرد: نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و تبلیغات عملکرد این نهاد در خدمت رسانی به محرومین مؤثر وحائز اهمیت است. و مردم را با این دستگاه بیش از گذشته برای دستگیری نیازمندان همراه می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با بیان اینکه  ۸۳ هزار خانوار معادل ۱۴۰ هزار نفر از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند، افزود: بیش از  ۱۵ درصد از خانواده‌ها دچار فقر هستند، در پویش و پایش فقر استان به این نتیجه رسیدیم که یک نفر فقط به خواهد شکمش سیر بشود باید650هزار تومان درآمد داشته باشد.هروز 16قلم کالا را قیمت می گیریم و برآورد قیمت برای اهدای سرانه ایتام و محسنین می شود.

 

وی ادامه داد: یک فرد با در نظر گرفتن هزینه آب، برق، گاز، اجاره خانه و بحث درمان باید بیش از این مبالغ درآمد داشته باشد. استان مازندران مظلوم است فقر استان زیر پوشش سبز جنگل و آبی دریای خزر پنهان شده است. در برخی روستاهای محروم استان مشکلات زیادی حاکم است.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه 2هزار و 800یتیم و 8000 نفر در قالب طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و... دارند از خدمات مادی و معنوی امداد استان بهره مند می شوند، افزود: تا به امروز 300 مرکز نیکوکاری با هدف  تسهیل امور مرتبط به مددجویان در سطح استان افتتاح شد، و تلاش داریم این مراکز به سمت مرکز تخصصی نیکوکاری در مباحث مختلف جهیزیه، اشتغال، امور فرهنگی و... سوق داده شوند.

 

وی اذعان کرد: مراکز نیکوکاری به نظام جامع حمایتی کمیته امداد متصل خواهند شد و پرونده های تشکیل شده را به بخش‌های مختلف انتقال می دهیم تا  نیازمندی‌های خانواده‌های محرومین ضمن اطلاع رسانی، بررسی و مرتفع شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه این مراکز بیشتر کار عمومی انجام می دهند، خاطرنشان شد: مراکز نیکوکاری آمایش محله را دارند و براساس شناسایی ظرفیت های محلات مشکلات مددجویان را با استفاده ظرفیت همان محله مرتفع می کنند تا مددجویان و خانواده های محترم امداد در اداره کل پشت نوبت دریافت خدمات نباشند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مددجو و هزار و ۶۰۰ دانشجو تحت پوشش امداد استان هستند، اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم متصل شدن دانش آموزان به شبکه شاد تهیه گوشی و تبلت اندروید برای عزیزان یک نیاز ضروری بود. در دستور کار قرار گرفت.

 

حجت الاسلام عالیشاه عنوان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم ۵۰ درصد از این دانش آموزان فاقد تبلت و گوشی‌های اندروید بودند شکر خدا با تلاش روسا و تعامل با خیرین و فرمانداران، آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز از شروع سال تحصیلی تا کنون هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت تهیه شد که جای تقدیر دارد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه با خیر نیک اندیشی مذاکره لازم به‌عمل آمد و جهت تهیه تبلت برای کلیه دانش آموزان پشت نوبت اعلام آمادگی شده، افزود: یک خیر نیک اندیش ۸ میلیارد تومان برای خرید 5000 تبلت دانش آموزی به امداد کمک کرده است و تلاش داریم تا پایان بهمن ماه جاری تمامی تبلت ها خریداری و تحویل جامعه هدف شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه به بازدید از خانواده های نیازمند بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: امداد استان به 3700بیمار صعب العلاج خدمت رسانی می کند که از این تعداد 1800بیمار ایزی لایفی هستند  برای تامین ایزی لایف این بیماران نیازمند همراهی خیرین هستیم.

 

این مسئول از اجرای عملیات لوله کشی گاز برای هزار و 300خانوار تحت حمایت امداد استان خبر داد و یادآورشد: همچنین259سرویس بهداشتی و 300حمام برای مددجویان استان احداث خواهد شد.

 

وی از احداث هزار مسکن محرومین با همکاری بنیاد مسکن و سپاه کربلا خبر داد و افزود: مددجویان امداد استان پس از دریافت پروانه ساختمانی،  ثبت سامانه بنیاد مسکن شده و از تسهیلات این بنیاد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن بهره مند می شوند تا با پیمانکاری سپاه کربلا واحدهای  مسکونی برای مددجویان ساخته و به آنها تحویل داده شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه ضمن تشریح روند اجرایی طرح«هرکارمندحامی یک فرزند معنوی» گفت: 94هزار کارمند حقوق بگیر در استان مازندران داریم اگر هرنفر 10هزار تومان واریز کند یک میلیارد تومان به کمیته امداد تزریق می شود وسرانه 300تا350 هزار تومانی ایتام تا 800هزار تومان افزایش می یابد.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در این دیدار در حضور «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اهدای لوح سپاس به «سودابه احمدپور ملکشاه» مدیر خبرگزاری شبستان در مازندران از تعامل این رسانه با امداد استان قدردانی به عمل آورد.

 

کد خبر 1019264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha