۱۶۹ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی از دست داده اند

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از جان باختن ۱۶۹ نفر طی ۱۰ ماهه اخیر در سوانح رانندگی برون شهری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۶ بهمن) در کارگروه مشارکت در طرح کاهش و پیشگیری از تصادفات خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده‌های برون شهری خراسان‌ جنوبی فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۱ فوتی بوده حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به مجروحیت هزار و ۹۵۸ نفر بر اثر تصادف در جاده‌های برون شهری استان، گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه علت ۵۱ درصد حوادث ترافیکی در استان واژگونی خودرو است، ادامه داد: ۴۶ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی، ۴۵ درصد در جاده‌های روستایی و ۹ درصد نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است.

 

رضایی عنوان کرد: بیشترین تصادفات خراسان‌ جنوبی در محورهای بیرجند- زاهدان، بیرجند- مشهد و محور سربیشه به ماهیرود بوده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کارشناسان علت ۴۱ درصد تصادفات را نیز توجه نکردن راننده به جلو تشخیص داده‌اند، افزود: باید نسبت به احداث شیب شیروانی در جاده‌های خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ شود.

 

وی بر ایجاد استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های رفاهی در جاده‌های خراسان‌جنوبی به دلیل کویری و طولانی بودن راه های استان و در نتیجه خستگی رانندگان تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعداد پاسگاه‌های پلیس راه با توجه به گستردگی جاده‌های استان هیچ تناسبی ندارد که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشید.

 

رضایی با اشاره به اینکه میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۳ درصد و در خراسان‌ جنوبی ۲۳ درصد است، تصریح کرد: یکنواخت بودن طبیعت حاشیه جاده‌ها، طول زیاد و فاصله بین شهرها، پراکندگی زیاد راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی و ازدیاد تردد تانکرهای حامل مواد سوختی ترانزیتی  از جمله چالش‌های راه‌های استان است.

کد خبر 1019342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha