درمیان دومین جاده مرگ در خراسان جنوبی را دارد

بخشی با اشاره به جاده بیرجند- قاین به عنوان اولین جاده مرگ در خراسان جنوبی، گفت: درمیان دومین جاده مرگ در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسینعلی بخشی» ظهر امروز (۶ بهمن) در جلسه بررسی مسائل اقتصادی و اشتغال شهرستان درمیان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد به تعطیلی بازارچه مرزی گلورده اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان باقران با هدف صادرات در 35 کیلومتری این مرزی احداث شد که با تعطیلی این بازارچه با مشکل مواجه شد.
 

 

 
فرماندار درمیان افزود: در حال حاضر در روز یکصد کامیون و تریلی باید 140 کیلومتر را برای رسیدن به بازارچه ماهیرود بپیمایند که با توجه به این مهم که درمیان بعد از قاین دومین جاده مرگ در استان را به خود اختصاص داده است؛ این تردد توجیه ندارد.
 
 

 

وی با توجه به آماده بودن زیرساخت ها در بازارچه به دستور معاون رئیس جمهور در سفر به استان، خواستار مساعدت معاون وزیر تعاون در این زمینه شد و گفت: درمیان با 55 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، یک شهرستان مرزی است و 70 درصد مردم روستایی و 30 درصد مردم در شهر زندگی می کنند.
 

 

 
وی با بیان اینکه شهرستان درمیان تلفیقی، تقریبی است، افزود: 65 تا 70 درصد مردم منطقه اهل سنت و 30 تا 35 درصد اهالی شیعه هستند.
 

 

 
وی کارخانه سیمان باقران و قند قهستان را دو قظب بزرگ تولیدی صنعتی دانست و گفت: کارخانه سیمان در سال 92 با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید و کارخانه قند هم سبقه تاریخی داشته و از سال 42 راه اندازی و تا سال 92 فعالیت داشته است. 
 

 

 
فرماندار درمیان با بیان اینکه در حال حاضر 65 درصد سهام این کارخانه توسط سرمایه گذاران محلی خریداری شده است، ادامه د اد: در حال حاضر این کارخانه برای تأمین مواد اولیه مشکل دارد و امید است با پیگیری های انجام شده مرتفع شود.

 

بخشی به برند تجاری فرش قهستان درمیان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 500 نفر قالیباف در شهرستان دارای کارت شناسایی هستند اما فقط 80 نفر بیمه هستند و با توجه به خشکسالی های چند ساله و... می بایست مشکل این افراد برای ماندگاری در شهرستان حل شود.

 

وی نبود پشتیبان، گرانی مواد اولیه، تقاضای کم و محدودیت صادرات در صنعت فرش را از دیگرمشکلات صنعت فرش عنوان کرد.

 

وی به راه اندازی شعبه تأمین اجتماعی در سال 94 اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود 15 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی و بُعد 100 کیلومتری مسافت تا مرکز استان، راه اندازی درمانگاه برای این قشر را مهم دانست.

 

فرماندار درمیان با اشاره به وجود خانوارهای معلول در شهرستان یادآور شد: بر اساس قانون فقط خانوارهای دو معلول می توانند از مزایای زمین رایگان بهره مند شوند.

 

بخشی خواستار مساعدت در این زمینه شد و گفت: با توجه به این مهم که در مناطق مرزی خانوارهای معلول زندگی می کنند برای جلوگیری از مهاجرت و... خانواده های تک معلول هم از مزیت استفاده از زمین رایگان برخوردار شوند.

 

 وی در ادامه خواستار ارتقای نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، افزایش مستمری مددجویان بهزیستی، پرداخت تسهیلات برای تعمیر منازل معلولان، الگوسازی برای استفاده از دام های پربازده با کمک متولیان امر، احداث نیروگاههای خورشیدی و... با توجه به بادهای موسمی، تخصیص منابع با توجه به قرار داشتن ۸۰۰ نفر در پشت نوبت بهزیستی و... شد.

 

 

 

کد خبر 1019438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha