کوره های آهک پزی شهرک صنعتی پملب شد

وعده مسئولین در تعیین تکلیف کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی که یک تهدید جدی زیست محیطی در حاشیه شهر کرمان به شمار می رود به ثمر نشست و این کوره ها، ساعتی پیش پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ بالاخره وعده مسئولین در تعیین تکلیف کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی که یک تهدید جدی زیست محیطی در حاشیه شهر کرمان به شمار می رود به ثمر نشست و این کوره ها، ساعتی پیش پلمب شد.

 

 

سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در گفتگوی خبری شبکه استانی سیما که هفدهم آذرماه امسال انجام شد، اعلام کرده بود:  این کوره ها فقط تا ۱۵ روز دیگر فرصت تخلیه دارند و در غیر این صورت پلمب می شوند.

 

 

سیدمصطفی آیت اللهی  موسوی، معاون عمرانی استاندار نیز در همین برنامه گفت: در مورد شهرک صنعتی، پیگیری امور به دادگستری سپرده شد که به خوبی پیش می رود و درباره جابجایی کوره های آهک پزی هم مصوب شد که از شهرک صنعتی منتقل شوند و کارگروهی شکل گرفت و چند جلسه در معاونت برگزار و اراضی مختلفی شناسایی شد و به زودی جابجا و ذر دشت زحمتکشان مستقر می شوند.

 

 

 

این وعده گرچه با تأخیر نسبتاً یک ماه و چند روز محقق شد اما در راستای احقاق حقوق عامه و رفع تهدیدات زیست محیطی این کروه ها برای ساکنان منطقه اقدامی مؤثر به شمار می رود و آن طور که قویدل گفته شده پیگیری های لازم برای انتقال این کوره ها به دشت زحمتکشان انجام شده است.

 

 


معاون دادگستری کل استان کرمان از همکاری سازمان های مربوطه به منظور ایجاد زمینه انتقال کوره های آهک پزی به دشت زحمتکشان تقدیر کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل موجود در شهرک صنعتی کرمان موضوع آلودگی های ناشی از فعالیت کوره های آهک پزی در این منطقه و تهدید سلامت ساکنان این منطقه بود که با پیگیری های انجام شده این کوره ها باید به دشت زحمتکشان منتقل شوند.

 

 

کد خبر 1019597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha