دادگاه شیخ زکزاکی و همسرش به امروز موکول شد

ملامه زینت، همسر شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه بعد از یک هفته مبتلا شدن به کرونا دیروز به بیمارستان منتقل شد و قرار است امروز دادگاهشان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « پایگاه اطلاع‌ رسانی انجمن اسلامی حقوق بشر»، «ملامه زینت» همسر شیخ زکزاکی که هفته گذشته آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده بود و تاکنون هیچ گونه درمان و پشتیبانی از مقامات دریافت نکرده بود، بلاخره با دستور دیوان عالی «کادونا» برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

 

شیخ الزکزاکی همچنان در زندان مرکزی کادونا زندانی است و اوضاع او نیز رو به وخامت است.

 

به این ترتیب، دادگاه شیخ زکزاکی و همسرش که قرار بود دیروز برگزار شود، به امروز موکول شد. مسعود شجره، رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن گفت: زکزاکی همچنان در زندان مرکزی کادونا زندانی است و سلامتی وی همچنان رو به وخامت است.

 

مسعود شجره، رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن گفت:  ادامه تأخیر در آزادی شیخ زکزاکی نه تنها زندگی وی را به خطر می اندازد،  بلکه فشارهای سیاسی را که به وضوح در زندان تحمل می کند،  آشکار می کند.

 

وی افزود: وقتی حدود 4 سال پیش دادگاه عالی حكم بازداشت زكزاكی در دست این كشور را غیرقانونی اعلام كرد، بسیار حیرت انگیز است كه برخی دیگر به دنبال یافتن راه هایی برای طولانی كردن اسارت وی بوده اند. این درحالی است که جایگاه بین المللی نیجریه به دلیل این بازداشت ها همچنان رو به زوال است.

کد خبر 1019648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha