اخذ ۹۲ فقره سند موقوفات در بیرجند و درمیان از ابتدای سال جاری تاکنون

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه۹۲ فقره سند موقوفات در بیرجند و درمیان از ابتدای سال جاری تاکنون اخذ شده است، گفت: با ثبت رسمی موقوفات علاوه بر قطع دست سودجویان، عمل واقف که با حسن نیت آن را به وقف رسانده به طور کامل اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی» ظهر امروز(۷ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اخذ اسناد مالکیت موقوفات اظهار داشت: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در ادامه افزود: ما باید با تثبیت مالکیت موقوفات ادامه دهنده راه واقفان خیر اندیشی باشیم که دنیا را به دور از جهل و فقر می خواستند.

 

 

وی بیان کرد: چرا که با ثبت رسمی موقوفات علاوه بر قطع دست سودجویان، عمل واقف که با حسن نیت آن را به وقف رسانده به طور کامل اجرایی می شود.

 

 

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه امروزه به وقف در موضوعات مختلف باید توجه شود، ادامه داد: وقف در بخش های بسیاری از جمله علوم جدید، درمان، ایتام، نیازمندان، مسابقات قرآنی، اشتغال، مدرسه سازی و غیره کاربرد دارد و خوشبختانه موقوفات بزرگی به همت واقفان در این زمینه ها ایجاد شده است.

 

 

وی به موضوع اخذ سند مالکیت موقوفات از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ فقره سند موقوفات در شهرستان بیرجند و درمیان اخذ شده است.

کد خبر 1019684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha