۲۲۲۳ اثر هنری تجسمی کشور به رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» ارسال شده است

سقاء گفت: ۲۲۲۳ اثر هنری تجسمی کشور در ۷ رشته کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی، گرافیک رایانه ای، طراحی دستی عکاسی و صنایع دستی به رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (7 بهمن ماه) در وبینار توجیهی کارشناسان فرهنگی کانون های مساجد کشور گفت: استان اردبیل به عنوان دبیرخانه معین رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تعیین شده است و امیدواریم به عنوان اولین سال برگزاری این جشنواره گام های موثری در این راستا برداریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: 2223 اثر هنری تجسمی کشور در 7 رشته کاریکاتور،  نقاشی، خوشنویسی، گرافیک رایانه ای، طراحی دستی، عکاسی و صنایع دستی به رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» ارسال شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعات در کنار دریافت آثار از هنرمندان متعهد مسجدی از دیگر برنامه های این دبیرخانه هست که برنامه های مشخصی در این راستان صورت گرفته است.

 

سقاء اظهار داشت: برنامه آموزش از راه دور از دیگر برنامه های تشویقی و ترغیبی برای هنرمندان مشارکت کننده در رواق ترنج است که از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی کشور می توانند با عضویت در کانون فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد به نشانی اینترنتی www.bavhehayemasjed.ir  در بخش ایران قوی، شبستان هنر، رواق ترنج نسبت به ثبت آثار اقدام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: البته هنرمندان باید آثار خود را تا تاریخ 22 بهمن در این سامانه بارگذاری کنند و منتخبان این طرح نیز 18 اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مشخص، معرفی و تجلیل خواهند شد.

 

سقاء بیان کرد: از همه هنرمندان هنرهای تجسمی کشور دعوت می کنم تا با مشارکت در این رویداد ملی سهم بسزایی در خلق آثار دینی و مذهبی داشته باشند و امیدواریم با حضور هنرمندان متعهد کشور رونق دو صد چندانی را در این رویداد ملی را شاهد باشیم.

کد خبر 1019718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha