تبيين تربيت اخلاقي فرزندان در سيره  حضرت ام البنين (س)

تربيت اخلاقي فرزندان در سيره حضرت ام البنين (س) همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا، بررسی می شود.

«حسن حيدرزاده » در گفتگو با خبرگزاری شبستان  در قم، با تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنين (س) گفت: به همین مناسبت اقدام به تهیه برنامه«مادر ماه » کردیم.

 

تهیه کننده برنامه مادر ماه ادامه داد: این برنامه قرار است به تبيين  تربيت اخلاقي فرزندان در سيره  حضرت ام البنين (س) بپردازد.

 

وی افزود: این برنامه در سالروز وفات حضرت ام البنين (س) و بمناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا روی آنتن راديو معارف مي رود .

 

حیدرزاده با اشاره به موضوعات این برنامه گفت: تبیین زندگي حضرت ام البنين (س) و ابعاد زندگي مشترك ايشان با امير مومنان امام علي عليه السلام، تربيت اخلاقي فرزندان در سيره تربيتي  حضرت ام البنين (س) ، ‌تربيت ديني  و اجتماعي فرزندان در سيره آن حضرت  و معرفي خاندان حضرت ام البنين (س) از جمله محورهایی است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود .

 

یادآور می شود برنامه مادر ماه فردا( چهارشنبه 8 بهمن) ساعت 9 صبح از راديو معارف تقدیم شنوندگان می شود.

 

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌البَنین از همسران امام علی(ع) و مادر حضرت عباس بود. او همچنین مادر عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

وی پس از واقعه عاشورا با استفاده از هنر مرثیه خوانی و نوحه سرایی، توانست ندای مظلومیت و حق طلبی حماسه آفرینان کربلا را به گوش نسل‌های آینده برساند و مردمان غفلت زده را بیدا سازد.


سرانجام، زندگی سراسر فضیلت، مهر، عاطفه و مبارزه حضرت امّ البنین علیهاالسلام، حدود ۱۰ سال بعد از حادثه کربلا به پایان رسید.


آن بانوی بزرگوار، در سال ۶۹ هجری قمری دارفانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع در کنار عمه‌های پیامبر (صفیه و عاتکه) و ۴ امام معصوم علیهم السلام و دیگر چهره‌های درخشان شریعت محمدی صلی الله علیه و آله به خاک سپرده شد.

کد خبر 1019748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha