نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان دولتی است

مدیر روابط عمومی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: در استان های خراسان فقط نیروگاه های شهرستان شیروان و قائن دولتی است.

«امین مسعودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان در خصوص واگذاری بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به نیروگاه طرشت اظهار داشت: در استان های خراسان فقط نیروگاه های شهرستان شیروان و قائن دولتی است.

 

 

مدیر روابط عمومی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بیان کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و تصمیم وزارت نیرو فقط نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در منطقه دولتی خواهد ماند و نیروگاه شهید کاوه قائن در لیست واگذاری قرار گرفته است.

 

 

مسعودی عنوان کرد: از آنجایی که در حال حاضر بهره برداری نیروگاه های شیروان و قائن توسط شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان انجام می شود، توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی(مالک کلیه نیروگاه های دولتی کشور) مقرر شد شرکت مدیریت تولید به قائن منتقل و با نیروگاه شهید کاوه واگذار شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین همه اموال و دارایی های شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت که نیروگاه دولتی می باشد منتقل شد و بهره برداری نیروگاه شیروان به صورت یک معاونت با اختیارات مستقل اداره می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: در آینده با هماهنگی با مراجع قانونی نسبت به تشکیل شرکت مدیریت مستقل برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان که خواسته چندین ساله مسئولان منطقه و کارکنان زحمتکش نیروگاه بوده، محقق خواهد شد.

 

 

 

نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

 

 

اکنون ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان کل نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و ۷۰ درصد مازاد تولید آن نیز در دیگر استان ها مصرف می شود، این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

 

 

۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1019766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha