نخستین مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد ویژه بانوان کشور در البرز افتتاح شد

حیدری با اعلام خبر افتتاح نخستین مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد ویژه بانوان گفت: این مرکز با عنوان « مهربانو» با ظرفیت ۹۰ نفر در قالب بستری و ۳۰۰ نفر به صورت سرپایی آماده ارائه خدمات است به عنوان پایلوت کشوری در استان البرز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « اسدالله حیدری» طی آئین افتتاح نخستین مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد ویژه بانوان کشور که در استان البرز با حضور وزیر تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور سه شنبه ۷ بهمن انجام شد گفت: نخستین مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد ویژه بانوان کشور در البرز افتتاح شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: این مرکز با عنوان « مهربانو» با ظرفیت ۹۰ نفر در قالب بستری و ۳۰۰ نفر به صورت سرپایی آماده ارائه خدمات است به عنوان پایلوت کشوری در استان البرز محسوب می شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت ۲۵۰ مترمربع و اعیان ۶۰۰ مترمربع شامل هفت اتاق و یک سالن است، که با ارائه روند درمان سم زدایی در مرحله نخست، اقامت بیمار و در نهایت توانمندسازی و اشتغال فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی اظهار کرد: مرکز مهربانو با تحت نظر قرار دادن فرد به مدت یک سال که چهارماه آن به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی درمان انجام می شود خدمات ارائه می دهد.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: افراد درمان شده در مرکز مهربانو پس از پاکی از مصرف مواد مخدر، امکان دریافت پنجاه میلیون تومان وام اشتغال دارند و کارفرمایان نیز به ازاء هر بیمار پنجاه میلیون تومان وام کارفرمایی دریافت می کنند. 

 

 

کد خبر 1019930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha