۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف در دزفول معدوم شد

رئیس مرکز بهداشت دزفول از معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و پلمب به یک باب  فروشگاه مواد غذایی در راستای طرح شهید سلیمانی در دزفول خبر داد.

«رضا پورآیین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول فعال در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف را معدوم کردند. 

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: از اهداف طرح سردار سلیمانی در بخش تیم های نظارتی، تشدید بازدید ها از اصناف و مکان های تجمعی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده که این مهم با مشارکت نیروهای داوطلب هلال احمر و بسیج در کنار بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در حال اجرا است و در همین راستا این تیم ها در بازرسی های روزانه خود اقدام به جمع آوری مواد غذایی تاریخ منقضی و فاسد نموده و پس از طی مراحل نمونه برداری و آزمایشگاهی، این مواد غذایی را با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در منطقه ماهور برنجی معدوم کردند. 

 

وی اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در قالب تیم نظارتی طرح سردار سلیمانی اقدام به بازرسی های متعدد در دو شیفت صبح و عصر از اصناف نموده که در همین خصوص یک باب فروشگاه مواد غذایی به دلیل داشتن نواقص بهداشتی و عدم توجه به شیوه نامه های بهداشتی، بعد از شناسایی توسط تیم نظارتی و عدم رفع نواقص، پس از هماهنگی با مقام قضایی پلمب شد. 

 

پورآیین در توصیه ای به شهروندان بیان کرد: شهروندان هنگام خرید محصولات غذایی مورد نیاز خود به تاریخ مصرف و برچسب اصالت مواد غذایی توجه نموده و هر گونه تخلف بهداشتی اصناف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

 

وی همچنین در خاتمه با بیان اینکه روند کاهشی موارد مرگ و ابتلا در کشور متوقف شده، ابراز کرد :متاسفانه این امکان وجود دارد که سهل انگاری های برخی از شهروندان و افزایش سفرها باعث گسترش انتشار ویروس شده و همه را در معرض موج بعدی بیماری قرار دهد، بنابراین بیش از پیش باید اصول بهداشتی توسط همه اقشار جامعه شدند.

 

کد خبر 1019962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha