ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

احمدخانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم تقدیر از فعالان عرصه هنرهای نمایشی استان اظهار کرد: هنرمندان با استفاده از زبان هنر مفاهیم و ارزش‌های جامعه را به مخاطبان انتقال می‌دهند.

 

محمد ربیع احمدخانی با بیان اینکه در استان زنجان نیز هنرمندان فعالیت بسیار خوبی در رشته‌های مختلف دارند، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش هنرمندان شاهد درخشش استان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان فعال و پرتلاش در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات این عرصه هنری نداشتن متون مناسب و قوی در استان است که معاونت هنری اداره‌کل برای رفع این مشکل اقدام به برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی کرده است.

 

احمدخانی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این جشنواره متون فاخر و خوبی برای استفاده در استان فراهم نماییم و موجب ایجاد انگیزه بین هنرمندان برای نوشتن وایجاد متون نمایشی باشیم.

 

سرپرست  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به برگزاری کنگره 3535 شهید اشاره کرد و گفت: شهدا با جانفشانی خود، اوج باورشان به این حقایق الهی را نشان داده‌اند و این توفیقات و ثمرات امروز مسلمانان و مظلومان عالم، ثمره همین باور عمیق شهداست.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه تلاش کنیم.

 

سرپرست  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هنرمندان نیز می‌توانند نقش فعالی در برگزاری این کنگره داشته باشند، گفت: امیدواریم معاونت هنری با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در بیان رشادت‌های شهدا با استفاده از زبان هنر تلاش کنند.

 

در پایان این مراسم از کارگردانان و نمایش‌های حاضر در سی و دومین جشنواره تئاتر استان تقدیر شد؛ علی عسگری، مینا عبادی، داریوش عربخانی، محمود عربخانی، اصغر محمدی، امیر رجبی، سجاد انصاری، اکبر هادی نژاد، حمید عزتی، ناهید پیوندی، داود نجفی، عارف طارمی، احمد رحمانی، علیرضا همتیان، پربسا دوستی و حمیدرضا قزلباش در این مراسم تقدیر شدند.

کد خبر 1020025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha