برگزاری وبیناربازخوانی شخصیت صدیقه طاهره(س) /بررسی تطبیقی شاهنامه و جرجینامه

مسئول خانه فرهگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با خانم فلیحه زهرا کاظمی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور درخصوص برگزاری مشترک دو وبیناردیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جعفرروناس؛ مسئول خانه فرهگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با خانم فلیحه زهرا کاظمی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور درخصوص برگزاری مشترک دو وبیناردیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خانم کاظمی با معرفی دانشگاه و ارائه خلاصه ای از سوابق علمی و فرهنگی گروه زبان فارسی، جمهوری اسلامی ایران و بویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را حامی و همراه همیشه دانشگاه در امور علمی و فرهنگی دانشگاه قلمداد نموده و ابراز امیدواری کرد همکاری های فیمابین تداوم و توسعه یابد.

در ادامه دیدار، مسئول خانه فرهنگ بر ضرورت توسعه همکاری ها و تسری آن به سایر حوزه های فرهنگی و پژوهشی تاکید کرد.

در ادامه، جعفر روناس برای برگزاری دو وبینار مشترک با موضوع؛ بازخوانی شخصیت صدیقه طاهره(س) در نقش آفرینی زن مسلمان در عصر حاضر و بررسی تطبیقی شاهنامه و جرجینامه؛ آثار حماسی دو کشور پیشنهاد داد که مورد توافق قرار گرفت.

همچنین در این دیدار برگزاری سمینار بررسی جایگاه زن در آثار علامه اقبال لاهوری و حکیم ابوالقاسم فردوسی  و تاسیس اتاق مولوی شناسی مطرح شد که مقرر گردید موضوع بررسی و امکان سنجی گردد. در پایان دیدار از اتاق های ایرانشناسی و فردوسی شناسی بازدید به عمل آمد.

کد خبر 1020035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha