را‌ه ‌اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از را‌ه‌اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در راستای آینده‌ پژوهی توسعه شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کانون اصلی تغییر نگرش‌ها و بینش‌ها در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، دانشگاه‌ها را مرکزی برای تبدیل نظام «دانایی به دارایی» و تبدیل «علم به ثروت» نام برد و از استادان دانشگاه‌ های شهرستان آران و بیدگل خواست تا با ارائه ایده و طرح‌های نوین خود مشکلات شهرستان را رصد و از طریق راهکارهای علمی و دانش بنیان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
 

دکتر بایبوردی نقش اعضای هیات علمی، استادان، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان در توسعه علم و فناوری را مورد اشاره قرار داده و پایش مشکلات و رفع و رجوع علمی این مشکلات را در تقویت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان آران و بیدگل مهم ارزیابی کرد.

 

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: باید با تبیین اهداف کوتاه‌مدت، میان ‌مدت و بلندمدت، زمینه‌های ارتقای شاخص ‌های علمی، پژوهشی، نوآوری و فناوری دانشجویان در حال تحصیل در شهرستان آران و بیدگل را در افق پیشرفت و توسعه همه‌ جانبه کشور ترسیم کرد.

 

بایبوردی ادامه داد: توسعه از خانواده، مدرسه و مراکز آموزشی و دانشگاهی شروع می شود و دانشگاه آخرین زنجیره آموزشی، پژوهشی و فناوری است که می تواند در توسعه صنایع مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور و این شهرستان مثمرثمر باشد.

 

وی با اشاره به را‌ه‌اندازی سرای نوآوری و خلاقیت در راستای آینده‌ پژوهی توسعه شهرستان آران و بیدگل گفت: سرای نوآوری و خلاقیت با حضور هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرستان و تشکیل میز توسعه اقتصادی شهرها و روستاها، میز توسعه فرش ماشینی و دستبافت، میز توسعه گردشگری کویر و اکوتوریسم، میز توسعه صنایع وابسته به نمک و ماسه (ریگ)، میز توسعه صنایع وابسته به اسانس، عرقیجات و عطریات، میز توسعه انرژی خورشیدی و میز توسعه محصولات کشاورزی نظیر پسته، زعفران، گل محمدی، گیاهان دارویی، عناب و سنجد در این خصوص راهگشاست.
 

کد خبر 1020072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha