فرهنگ قرآنی برجسته ترین بُعد فرهنگ عمومی است

فقهی زاده، با بیان اینکه فرهنگ قرآنی برجسته ترین بُعد فرهنگ عمومی است گفت: ایمان در مکتب اهل بیت تجلی یافته از عمل است و ایمان مبدا عمل و عمل مقوم ایمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت، یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

«عبدالهادی فقهی زاده»  در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در استان لرستان، گفت: پایبندی مردم لرستان به آموزه های دینی و قرآنی و ارادت شان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تمام کشور زبانزد است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ قرآنی برجسته ترین بُعد فرهنگ عمومی است و جای خرسندی دارد که در استانهایی همچون لرستان کمیته تخصصی قرآن و عترت در ذیل شورا تشکیل شده و با جدیت کار خود را دنبال می کند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: لرستان در دو جنبه اسلامیت و ایرانیت نظام دارای جایگاهی ویژه و خاص بوده و در هر دو حوزه همواره درخشان ظاهر شده است.

 

فقهی زاده سپس با اشاره به اینکه قرآن کریم مبدا سه پدیده "عقیده، ایمان و عشق و عاطفه "است، تصریح کرد: تلفیق این سه پدیده، سعادت الهی و ابدی را به دنبال دارد و هر زمان که ایمان با عشق و عقیده درآمدند به کمال میرسد.

 

وی ادامه داد: ایمان در مکتب اهل بیت تجلی یافته از عمل است و ایمان مبدا عمل و عمل مقوم ایمان است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: بنا بر گزارش دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تدوین سند جامع فرهنگی استان در دستور کار این شورا است و نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد این است که فرهنگ قرآنی باید محور تدوین این سند باشد.

کد خبر 1020094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha