فعالیت‌های قرآنی در روزهای کرونایی با جدیت دنبال می‌شود

افسانه غلامپور گفت: شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت‌های حضوری باعث کم رنگ شدن فعالیت‌های قرآنی نشده بلکه فعالیت‌ها با جدیت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

افسانه غلامپور مدیر موسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان به فعالیت های موسسه قرآنی مریم(س) اشاره کرد و اظهار داشت: موسسه قرآنی مریم(س) از سال ۸۶ و با هدف توسعه فعالیت های دینی و قرآنی راه‌اندازی شد.

 

وی افزود: در موسسه قرآنی حضرت مریم فعالیت های دینی و قرآنی در رده‌هایی سنی خرد سالان، کودکان،نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و استقبال بسیار خوبی از دوره‌های آموزشی حفظ،تفسیر،روخوان ی و روانخوانی انجام می‌شود.

 

مدیر موسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار در ادامه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از سبک زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داد و سبک‌های جدید زندگی، شغلی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیش روی جامعه بشری قرار داد و در این میان فعالیت‌های دینی و مذهبی هم دستخوش این شرایط قرار گرفت. 

 

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در ابتدا فعالیت‌های ما با رکود زیادی مواجه شد اما از فضا و بستر فضای مجازی استفاده کردیم و فعالت های خود را به صورت مجازی آغاز کردیم.

 

غلام پور تاکید کرد: هم‌اکنون دوره‌های آموزشی تفسیر، روخوانی و روانخوانی،حفظ و بیان احکام به صورت مجازی و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد بالغ بر ۱۰۰ نفر در بستر فضای مجازی و حضوری در رده سنی کودکان تا بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

وی همچنین به موفقیت‌های کسب شده توسط این موسسه اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه فضا و بستر بسیار خوبی فراهم شده است و تعداد زیادی از حافظان قرآن را توانسته ایم در رده های سنی گوناگون پرورش دهیم و هم اکنون یک حافظ کل قرآن کریم نیز در این شرایط کرونایی توانسته ایم آموزش دهیم.

 

غلامپور به مشکلات پیش ایجاد شده موسسات قرآنی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده است و بخش زیادی از درآمدها که، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن ‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده است و حتی برخی از موسسات پرداخت اجاره مکانهای خود باز مانده اند که این مهم نیازمند حمایت ویژه متولیان امر هستند.

 

مدیر موسسه قرآنی حضرت مریم(س) در پایان عنوان کرد: سعی شده در سال آینده از اساتید مجرب و توانمند در بحث فعالیت‌های دینی و قرآنی بهره گیری شود و انتظار می‌رود فعالیت های ما چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری روند رو به رشدی داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1020164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha