رایزنی مدیرکل امداد مازندران برای تهیه فرش مددجویان ازکارخانه ساوین

حجت الاسلام عالیشاه از احداث هزار واحد مسکونی مددجویی با همکاری بسیج سازندگی سپاه کربلا تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تلاش داریم فرش و موکت این خانواده های مددجو با همکاری مدیر کارخانه فرش ساوین تهیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز (8بهمن)در دیدار با »محمودی» مدیر کارخانه فرش ساوین، بیان کردکمیته امداد امام خمینی (ره) هدفش فقرزدایی است، و در حوزه‌های مختلف خدمات متفاوتی شامل: اشتغال، تحصیل، مسکن، جهیزیه، درمان و... به این افراد ارائه می دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه سیاست راهبردی امداد استان، توجه به توانمندسازی است، گفت: ما ظرفیت‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم تا علاوه بر کم و کاستی‌ها به این بخش نیز توجه شود، امسال ۲۰۶ میلیارد  تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌کنیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: پرداخت وام و تسهیلات بعد از شیوع کرونا ویروس طی راستی آزمایی ۸۵ درصد از طرح‌های اشتغال فعال بودند ۱۵ درصد منجر به تعطیلی شد که در این اوضاع اقتصادی دور از ذهن نیست.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۴ هزار نیازمند مسکن در استان داریم، بیان کرد: ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش داریم، مسکن سبد گرانی برای خانوارها است، سعی می کنیم از هم‌افزایی بسیج و پیمانکاری مسکن ارزانی برایشان احداث کنیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآور شد: مسکن نیاز به فرش و موکت دارد، با برخی فروشگاه‌ها همکاری داریم کمک می‌کنند، امسال ساخت هزار مسکن را اسارت زدیم ۵۰۰ مسکن در حال ساخت هستند امیدواریم در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ شاهد افتتاح هزار مسکن مددجویی در استان باشیم.

وی عنوان کرد: ما ۲ هزار و ۸۰۰ یتیم در استان داریم که نیازمند افزایش سرانه هستند؛ سرانه ایتام کم و حدود ۳۵۰ هزار تومان است البته ۳۲ هزار حامی داریم که از بچه‌های ایتام حمایت می‌کنند ما ۸ هزار طرح محسنین داریم نیازمندی‌های ویژه همچون تبلت که به اندازه ۱۰ سال مستمری این خانواده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه به طرح «امواجی از بهشت» به عنوان یک طرح هم راستا با طرح «هرکارمند حامی یک فرزند معنوی» برای افزایش سرانه ایتام اشاره کرد و یادآورشد: بسیاری از مردم خیر اندیش مازندران به نیابت از شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم و سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی حامی معنوی ایتام هستند.

وی ادامه داد: هر ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه ایزی لایف مددجویان بیمار است، بیماری سرطان دارند فاکتورهای میلیونی می‌آورند از طرح ایتام استفاده می‌کنند.

 

کد خبر 1020169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha