برگزاری رزمایش های دفاعی جرات حمله دشمن را از بین می برد

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:هیچ همسایه یا کشور متجاوزی جرأت اینکه به سمت جمهوری اسلامی حمله کند ندارد و این خاصیت رزمایش های نیروهای مسلح است.

خبرگزاری شبستان _ گروه دفاعی_ فرزانه تهجا: رزمایش  یکی از راههای عملی برای محک و ارزیابی توان دفاعی نیروهای مسلح در کشور محسوب می شود و از سوی دیگر به دشمنان پیام بازدارندگی و برای همسایگان و دوستان امنیت و ثبات را به ارمغان می آرود در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در این استان به شرح زیر ارایه می شود.

 

دیدگاه اسلام در مورد بنیه دفاعی بفرمایید؟

در اسلام همان گونه که نماز ، زکات، خمس واجب است بالا بردن بنیه دفاعی نیز واجب است با این تفاوت که در خمس یک پنجم مال پرداخت می شود. در زکات یک دهم و یک بیستم از اموال تعلق می گیرد و در نماز 17 رکعت نماز واجب و نافله های مستحبی عنوان می شود یعنی تمامی این موارد به شکل محدود بیان می شود اما در بعد دفاعی محدودیتی وجود ندارد و خداوند  در آیه 60 سوره انفال می فرماید" وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾

هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد! " بر علیه دشمنان هرچه می توانید و هرچه در استطاعت شماست، خود را آماده کنید.

 

راهبرد دفاعی اسلام چگونه قدرتی است؟

راهبرد دفاعی اسلام قدرتی است که به تعبیر قرآن "تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ " آن قدر قدرت دفاعی خود را بالا ببرید که موجب ترس در دل دشمنان خدا و دشمنان خودتان شود چه دشمنان آشکار و چه دشمنانی که پنهان هستند. قدرتی که در دل دشمن ایجاد ترس و رعب کند، قطعا قدرت تهاجمی دشمن را از او می گیرد و دشمن مرعوب، شجاعت هجوم را ندارد.

 

برگزاری رزمایش ها در جمهوری اسلامی نشاندهنده چیست؟

رزمایش ها نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که این قدرت به چه میزان رسیده است که در رزمایش مختلف ارتش و سپاه در حوزه های موشکی، پهبادی، دریا و پروازهای نمایشی این امر به خوبی نشان داده شده است.

 

مفهوم برگزاری رزمایش جمهوری اسلامی برای دشمن چیست؟

این رزمایش ها نشان می دهد که ما اکنون توانسته ایم به جایی برسیم که آمریکایی ها اگر حماقت کرده و با ما درگیر شوند، باید در مرز 2 هزار کیلومتری ما قرار بگیرند. در مرز 2 هزار متری قرار گرفتن آمریکا یعنی هیچ هواپیمای آنها نمی تواند بیاید و جمهوری اسلامی ایران را بمباران کند زیرا سوخت آنها نخواهد رسید و در مسیر مورد هدف قرار می گیرد.

 

آیا دشمن توان دفاعی ما را دریافت کرده است ؟ در  صورتی که دشمن این توان را دریافت کند چه عکس العملی نشان می دهد؟

اگر آنها قصد داشته باشند با ما درگیر شوند، جمهوری اسلامی می تواند در فاصله 2 هزار کیلومتری ناوها و زیردریایی های آنها را با موشک بالستیک نقطه زن هدف قرار دهد. امروز دشمن متوجه توان دفاعی ما شده است و وقتی این موضوع را دریافت کرده حاضر نیست خود را در مهلکه جنگ بیندازد. اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با این رزمایش ها به نمایش جهانی درآمده است و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه کاملا تثبیت شده و هیچ همسایه یا کشور متجاوزی جرأت اینکه به سمت جمهوری اسلامی حمله کند، ندارد و این خاصیت رزمایش های نیروهای مسلح است.

 

با توجه به هزینه این رزمایش ها، چه تاثیری در بازدارندگی و ثبات منطقه برجای می گذارد؟

به طور طبیعی اگر هزینه ای در این رزمایش های می شود به مراتب به نفع جمهوری اسلامی است، به زیرا جمهوری اسلامی نقش امنیت آفرینی و بازدارندگی خود را با برگزاری این رزمایش ها به خوبی ایف می کند و این امر  دشمنان را مرعوب کرده و موجبات ثبات در منطقه را فراهم می کند.

کد خبر 1020184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha