فعالیت‌های فرهنگی به مساجد سپرده شود

فرهمندپور با اشاره به اهمیت مساجد در اقدامات فرهنگی گفت: کارگروهی در معاونت فرهنگی فرمانداری دزفول تشکیل شده تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به مساجد سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» امروز (چهارشنبه ۸ بهمن) در جلسه شورای فرهنگ عمومی دزفول در نهاد امامت جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: صدای بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول تشکیل شده و تلاش داریم تا امسال چهارم خردادماه متفاوتی را برگزار کنیم.

 

فرماندار ویژه دزفول افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه عکس مقاومت و تئاتر مقاومت، برنامه‌ریزی برای تولید یک فیلم سینمایی مرتبط با این موضوع نیز ساخته شود و به دست اندرکاران پیشنهاد دهندگان ساخت این فیلم گفته شده تلاش کنند تا قبل از ترم خرداد این فیلم مستند ساخته شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف جهت برگزاری مراسم روز مقاومت و روز دزفول تصریح کرد: در کنار برگزاری مراسمات فرهنگی افتتاح چند طرح عمرانی نیز باید در چهارم خرداد صورت پذیرد.

 

فرهمندپور ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم جهت حضور در تشریح مراسم شهید تازه تفحص شده دزفول اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان حضوری پررنگ‌تری در این مراسمات داشته باشد و ادارات و دستگاهای دولتی هنگام مراسمات این چنینی با نصب بنر، حال و هوا و فضای شهر را تغییر دهند.

 

وی با اشاره به ظرفیت رسانه ای شهرستان دزفول اذعان کرد: رسانه‌های دیجیتال از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند و در بحث کرونا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت کنترل این بیماری به خوبی استفاده شده در اقدامات فرهنگی نیز از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

 

فرماندار دزفول عنوان کرد: اغلب رسانه ها معمولا در جریانات سیاسی و اجتماعی حضور فعال دارند لذا باید آنها را به ورود به مسائل فرهنگی نیز جهت داد تا از این ظرفیت جهت بالابردن ظرفیت های فرهنگی دزفول نیز استفاده شود.

 

وی با اشاره به اهمیت مساجد در اقدامات فرهنگی خاطر نشان کرد: در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب همواره مساجد نقش کلیدی در مباحث مختلف به ویژه مسائل فرهنگی و محل هایی را داشته اند.

 

فرهمندپور با انتقاد از اینکه نقش مساجد در مباحث  فرهنگی کم شده است ابراز کرد: کارگروهی در معاونت فرهنگی فرمانداری دزفول تشکیل شده تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به مساجد سپرده شود.

 

وی یاد آور شد: به عنوان مثال طرح امنیت محله که نتایج خوبی نیز داشته به مساجد سپرده شده است و در این طرح پایگاه جهت استقرار تیم حفاظت از محله و همچنین ریاست آن بر عهده هیأت امنای مسجد و اعضای جلسات قرآن قرار داده شده است.

 

کد خبر 1020327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha