روند صعودی آمار کرونا در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و دنا

یزدان پناه گفت: طی چند روز گذشته در بعضی از شهرستان ها مانند کهگیلویه، بهمئی و دنا روند صعودی آمار مشاهده شده که می تواند زمینه ساز خیز بعدی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» عصر امروز (۸ بهمن ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد، ۱۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۶ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه طی چهار روز گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی در استان روی نداده است.

 

وی یادآور شد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۲۳ هزار و ۱۸۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

یزدان پناه ادامه: از ۵۱۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین درصد و تعداد موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، بهمئی، کهگیلویه و دنا شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چند روز گذشته در بعضی از شهرستان ها مانند کهگیلویه، بهمئی و دنا روند صعودی آمار مشاهده شده که می تواند زمینه ساز خیز بعدی کرونا در استان باشد.

 

وی خاطذنشان کرد: این موضع لزوم بیماریابی فعال و افزایش چند برابری نمونه گیری در سطح استان را می رساند و باید از خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با آنها حتما تست کرونا گرفته شود.

 

یزدان چناه اضافه کرد: رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر بوده و چنانچه بسیاری از افراد توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، این امر می‌تواند منجر به شیوع بیش از پیش کرونا شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هم سویی و هم زمانی بیماری آنفلوآنزا و کووید ۱۹، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی ادارات و صنوف استان و افزایش تجمعات، برای ورود استان به موج جدید هشدار می دهیم.

کد خبر 1020421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha