مردم باید پیشرفت های علمی را در بدنه جامعه ببینند

آیت الله نورمفیدی گفت: مردم باید پیشرفت های علمی را در بدنه جامعه ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» شامگاه روز گذشته (چهارشنبه 8 بهمن) در دیدار با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار کرد: امروز در دنیا هر کشوری در  مسئله نوآوری تلاش بیشتری دارد در دنیا جایگاه علمی بالاتری  بدست می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان  ادامه داد: در کشور ما انتظار این است که از نظر علمی به نقطه ای برسیم که فرزندان ما برای ادامه تحصیل به دنبال کشورهای خارجی نباشند و کشور ما از نظر علم و دانش باید آنقدر ترقی پیدا کند که اروپائیان و دانشجویان از دیگر کشورها به ایران برای ادامه تحصیل مراجعه کنند.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه علمی تاکیدات زیادی دارند و دانشگاه ها باید به سمت کمال علمی که مورد انتظار است حرکت کنند.

 

وی به مقالات علمی و پژوهش ها اشاره کرد و گفت: امروز دانشمندان ما در حوزه پهپاد و موشک دستاوردهای خوبی بدست آوردند و رزمایش روزهای گذشته نمایش کمال و اقتدار ملت ایران بود و باید در دانشگاه ها نیز اینگونه در حوزه های مختلف اقدام کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بابیان اینکه دانشگاه ها باید از ظرفیت افراد فرهیخته و دانشمندانی که از نظر علمی جایگاه بالایی دارند استفاده کنند، افزود: مردم باید پیشرفت های علمی را در بدنه جامعه ببینند.

 

آیت الله نورمفیدی به شهادت شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت: باید چنین دانشمندانی در کشور افزایش پیدا کنند و برای اینکه بتوانیم چنین دانشمندانی تربیت کنیم الزاماتی وجود دارد.

 

وی بابیان اینکه باید مسئولان دانشگاه نسبت به تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی دانشجویان کار کنند، گفت: توصیه من به علما و روحانیون این است که در دانشگاه ها مثل شهید مطهری و شهید بهشتی عمل کنند.

کد خبر 1020437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha