دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران است

احسانی گفت: انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه‌های آن با هیچ انقلاب دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست؛ پس برای مرور حوادث این انقلاب ارزشمند، اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ایام دهه فجر امری ضروری است.

 «احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه اکثر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ایام دهه فجر در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود؛ گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه‌های آن با هیچ انقلاب دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست؛ پس برای مرور حوادث این انقلاب ارزشمند، اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ایام دهه فجر امری ضروری است.

 

برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی نماز در کنار کارگاه‌های آموزشی ۱۲ بهمن در شهرستان نهاوند و در روز 15 بهمن ماه هم شهرستان اسدآباد میزبان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی سنتی فجر استان خواهد بود.

 

احسانی خاطرنشان کرد: جایزه ادبی استان 16 بهمن ماه در شهرستان بهار، پاسداشت افتخارآفرینان فیلم و عکس استان همدان 19 بهمن، رونمایی از کتابت قرآن کریم ( استاد شعبانی) 21 بهمن ماه در همدان و نمایشگاه‌‌های تجسمی، تئاتر و اجرای صحنه‌ای موسیقی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر است.

 

وی در مورد فراخوان جشنواره استانی هنرهای تجسمی و خوشنویسی گفت: این جشنواره  با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت با موضوع نماز، در آذر ماه امسال انتشار یافت.

 

 احسانی با تأکید بر اینکه در مجموع 240 اثر از 165 نفر در بخش‌های مختلف شرکت کردند، گفت: در بخش خوشنویسی 113 اثر از 77 هنرمند است که در بخش خط نستعلیق 51 اثر، خط شکسته 42 اثر، خط نسخ 14 اثر و خط ثلث 7 اثر به دبیرخانه رسیده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه  در حوزه تجسمی در مجموع 126 اثر از 88  هنرمند ارسال شده که شامل 36 اثر در بخش پوستر، 34 اثر تصویرسازی و 56 اثر در بخش نقاشی است، اظهار داشت: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره 12 بهمن ماه برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1020543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha