مسابقات قرائت و ترتیل قرآن ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه در سقز برگزار شد

عطا گل حصار گفت: مسابقات قرائت و ترتیل قرآن دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم شهرستان سقز در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عطا گل‌حصاری کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان سقز در حاشیه برگزاری این مسابقات اعلام کرد: مسابقات قرائت و ترتیل قرآن ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه در سقز به صورت پخش مستقیم برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول تعداد سه دانش‌آموز دختر و سه دانش‌آموز پسر در رشته‌های قرائت و ترتیل در هر سه پایه، یک نفر برتر به استان و سه نفر برای برترین‌های شهرستان معرفی خواهند شد.

 

کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان سقز افزود: همچنین در مقطع متوسطه دوم در رشته‌های قرائت و ترتیل، شش نفر به استان به عنوان نفرات برتر اعلام خواهند شد.

 

گل حصاری در خصوص فعالیت‌های قرآن و معارف اسلامی عنوان کرد: مسابقات در دارالقرآن امام خمینی(ره) از امروز پنجشنبه و طی هفته آینده برگزار خواهد شد که در این خصوص در رشته حفظ عمومی هم، از هر مقطع یک نفر به مرحله استانی و سه نفر به مرحله شهرستان معرفی می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: در بخش حفظ ویژه پنج، ده، پانزده، بیست و سی جزء هم یک نفر به عنوان نفرات برگزیده به مرحله استانی معرفی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات میان دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی آنها خواهد بود و می‌تواند در ترویج فرهنگ فرهنگ قرآنی میان نوجوانان اثرگذار باشد.

 

گفتنی است، داوران این مسابقات قرآنی از فعالان و اساتید قرآنی شهرستان سقز هستند.

کد خبر 1020546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha