از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده ایم/قانون مجلس را مو به مو اجرا می‌کنیم

کمالوندی با اشاره به اینکه امروز در غنی سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده ایم، گفت: بحث ما فقط غنی سازی نیست در حوزه رادیودارو تولید کیک زرد و اکسیژن ۱۸ دستاورد‌های زیادی داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت:  امروز در غنی سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده ایم.

وی افزود: بحث ما فقط غنی سازی نیست در حوزه رادیودارو تولید کیک زرد و اکسیژن ۱۸ دستاورد‌های زیادی داشته ایم که در همه حوزه‌ها در شرایط خوبی هستیم.

کمالوندی ادامه داد: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR۲m را نصب شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: قانون مجلس را مو به مو اجرا می‌کنیم، مجلس و دولت در مورد خروج از پروتکل الحاقی تصمیم گیری می‌کنند، اجرای قانون شدنی است قانون در عنوان خود آورده اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و امیدواریم نظر مردم تامین شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها در صنعت هسته‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست گفت:  در حال حاضر ۱۷ کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد است.

کد خبر 1020563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha