تلاش برای تبیین ولایت فقیه  ازفعالیت های شاخص آیت الله مصباح است

حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی روش عقلی در طرح ولایت داشتند، گفت: علامه مصباح یزدی نظام را در مبانی عمیق فکری به دنیا معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، همایش استانی بزرگداشت مقام علامه« محمد تقی مصباح یزدی» به همت قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین در حسینیه ثار الله خرم آباد برگزار شد.

 

حجت الاسلام « محمود نمازی»  در همایش بزرگداشت  علامه مصباح یزدی در خرم آباد، گفت: آیت الله مصباح یزدی خردمند ،حکیم، فیلسوف، استاد و مجاهد در راه اسلام و انقلاب بودند.

 

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم  با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی در محضر علامه طباطبایی ،مرحوم بروجردی و بهجت درس آموخت، افزود: آیت الله مصباح از همان جوانی و در سنین

کم اجتهاد را به دست آورد و پا به پای امام راحل در مبارزات شرکت کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم وی، درباره ولایت فقیه در زمینه تئوری و عملی بود از نظر تئوری بیانی که داشت کاری که برای تبیین ولایت فقیه کرد بسیار ارزشمند بود.

 

حجت الاسلام نمازی تصریح کرد: در کتاب آیت الله مصباح یزدی روی مساله ولایت فقیه تاکید جدی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی روش عقلی در طرح ولایت داشتند، یعنی نظام را در مبانی عمیق فکری به دنیا معرفی کردند.

 

 حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی برای حمایت از ولایت فعالیت جدی داشتند، ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی فرمانبرداری از ولایت را در سطح عام، خاص، نظری، عملی، در قشر جوان، روحانی و در سطح موسسه و خارج از موسسه ترویج کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه موسسه آموزش عالی امام راحل ۲۷ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: آیت الله مصباح یزدی مکرر به جبهه می رفتند.

 

حجت الاسلام نمازی افزود: آیت الله مصباح ۱۸ ویژگی برای مقام معظم رهبری در نظر داشتند که یکی از آنها این بود که مجاهد بود و پای دفاع از حق بود و علم و عملش را به سطح اجتماع آورد.

 

حمایت جدی از جوانان انقلابی و گروه های جهادی ضروری است

 

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به فعالیت های موثر وهدفمند گروه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، گفت: جوانان انقلابی و گروه های جهادی با مورد حمایت معنوی و فکری قرار گیرند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین« احمد رضا شاهرخی» هم در این همایش بزرگداشت، اظهار داشت: آیت الله مصباح در صحنه های مختلف نظام جمهوری اسلامی و دفاع و صیانت از آرمان های اسلام و انقلاب رسالت علمی و تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر مردم و جوانان ما به واسطه خط نفاق از حضور استاد شهید مرتضی مطهری و برخی بزرگان دیگر محروم شدند.

 

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) توانستند با تربیت شاگردان و عالمان بزرگ و همچنین با تاسیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در شهر قم جریانی ایجاد کند که تا نسل آینده ادامه پیدا می کند.

 

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، نیرویی مخلص و پای کار و دغدغه مند است و افزود: قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) در زمینه فرهنگی، عمرانی و حمایت از

محرومین و اشتغال زایی فعال هستند و حیطه کار این قرارگاه منطقه ای و ان شاالله بعدها کشوری خواهد شدو همه ی مسئولان موظف به حمایت از آن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همه ما وظیفه داریم این جوانان انقلابی و گروه های جهادی را حمایت معنوی و فکری کنیم تا در امر عمران، آبادانی و محرومیت زدایی تلاش خود را ادامه دهند.

 

تلاش برای تعالی و رشد ونظام وظیفه ای عمومی است

 

 

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)گفت: همه سازمان ها، نهادها، ادارات، ارگانها و همه ی میزهای مسئولیت و ....به برکت نظام اسلامی موجودیت پیدا کرده و همه موظف هستند که به تعالی رشد نظام تا حد نهایی توان خود کمک کنند.

 

« علی تقوی» در این همایش بزرگداشت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بیش از چهار دهه علم قدرت اسلامی را برافراشته و یکه تاز مبارزه با طاغوت جهانی و استکبار است.

 

وی با بیان اینکه تا پیش از سال ۵۷ نه تنها ایران، بلکه جهان غرق در ظلمت و تاریکی بود، افزود: پیرجماران؛ خمینی کبیر، آن عارف بی مثال و آن مرد پولادین برخاست و دفتر شب را ورق زد و فصلی از نور را برایمان به ارمغان آورد.

 

تقوی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد و ندای نزدیک بودن ظهور را سر داد، خاطرنشان کرد: مکتب خمینی کبیر(ره) چون چشمه ای زلال و چون دریایی خروشان علاوه بر پیچیدن طومار استکبار، منبعی عظیم برلی تربیت شخصیت های

کم نظیری چون علامه محمدتقی مصباح یزدی( رضوان الله تعالی علیه) شد.

 

افق نگاه آیت الله مصباح روش جدیدی را برای همه به ارمغان آورد

 

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی با وجود مراتب بالای فقهی، علمی و عرفانی چون سربازی تحت لوای ولی امر مسلمین جهان؛ حضرت امام خامنه ای( مدظله العالی) به انقلاب و اسلام خدمت کرد و افق نگاه او مرزها را درنوردید و رویش های جدید و مبارکی را برای همه ما به ارمغان آورد.

 

تقوی خاطرنشان کرد: بی شک همه می دانیم که علامه مصباح یزدی عمر خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و اینک ما  اینجا گرد هم آمده ایم که بگوئیم راه این عارف مجاهد را ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود: آنان که خود را ولایی می دانند، بی شک از غم مولای خود قلبشان می گیرد و کمرشان خم می شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) افزود:  پیمودن طریق معرفت و جهاد بزرگمردانی چون آیت الله مصباح موجب تسلای خاطررهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در چله ی دوم عمر با برکت خود با اهداف و آرمان های بزرگی روبروست، گفت: آرمان تحقق دولت اسلامی یا همان گام دوم انقلاب هدفی که عزیزانی چون علامه مصباح که فکر او عقبه ی ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است، ریل گذاری شد و اینک مائیم که باید لبیک گویان این کشتی هدایت را به ساحل نجات برسانیم.


تقوی خاطرنشان کرد: همه ی سازمان ها، نهادها، ادارات، ارگانها و همه ی میزهای مسئولیت و ....به برکت نظام اسلامی موجودیت پیدا کرده و همه موظف هستند که به تعالی رشد نظام تا حد نهایی توان خود کمک کنند.


مسئول قرارگاه جهادی امام زین العابدین (ع)، اظهار کرد: حمایت نکردن از جوان انقلابی و طرح های فرهنگی و...که به پیشبرد و ترقی انقلاب کمک شایان میکند، خلاف راه بزرگ مردانی چون علامه مصباح و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی مسئولین در منش فکری و مدیریتی خود وقتی از کارفرهنگی و جهادی توسط عزم جوانان سخنی به میان می آید، تنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متولی امر قلمداد می کنند خطایی بزرگ است.

 

تقوی اظهار کرد: همه ی نهادها به برکت خون شهدا برای خدمت به این راه موجود شده و همه موظف اند که همچون سپاه به راه انقلاب کمک کنند.

 

وی ادامه داد: مگر میشود در زیر علم و بیرق قدرت جمهوری اسلامی ایران نفس کشید اما دغدغه ی حراست و حمایت از آن را نداشت؟!!هیهات..همه می دانیم که مرحوم علامه مصباح یزدی از آنهایی که بر مسندهای گوناگون

انقلاب بودند اما نسبت به راه انقلاب بی انصافی روا داشتند دلشان خون بود و اینک ما آمده ایم که همچون عملی قرآنی در این راه مبارزه قد علم کنیم و سرباز ولی امر مسلمین باشیم.

 

تقوی با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت مقام علامه محمد تقی مصباح یزدی توسط قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، افزود: این همایش فرصتی ناب فراهم آورد تا از مسئولین محترم بخواهیم که برای هر چه سریعتر

تحقق یافتن بیانیه گام دوم انقلاب معظم له، بیشتر از پیش تلاش کرده و از ظرفیت های خودجوش و جهادی چون قرارگاه فرهنگی جهاوی امام زین العابدین(ع) حمایت کنند.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین (ع) اظهار کرد: اظهار کرد: حمایت نکردن از جوان انقلابی و طرح های فرهنگی و...که به پیشبرد و ترقی انقلاب کمک شایان میکند، خلاف راه بزرگ مردانی چون علامه مصباح و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.

 

 

کد خبر 1020591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha