بازداشت تعدادی از عوامل انفجارهای بغداد و چند سرکرده داعشی

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از بازداشت ۶۰ نفر از جمله چند سرکرده داعش در خصوص انفجارهای اخیر بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «بغداد الیوم»، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اطلاعاتی را برای نخستین بار درباره تحقیقات مربوط به حادثه انفجارهای اخیر بغداد منتشر کرد.

 

 

وی افزود: نیروهای امنیتی فردی که کار انتقال دو فرد انتحاری انفجارهای بغداد را بر عهده داشت، بازداشت کردند و طی دو تا سه روز آینده نیروهای امنیتی درباره بازداشت عاملان این انفجارها خبرهایی را منتشر خواهند کرد.

 

بدر الزیادی اظهار کرد: گروهی که در این جنایت تروریستی دست داشتند، تحت تعقیب قرار دارند. این گروه تروریستی از ماه آگوست گذشته در حال طرح‌ ریزی برای این حمله بوده اند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت: این گروه تروریستی قصد داشتند یکم ژانویه ۲۰۲۱، این حملات انتحاری را در میان غیر نظامیان انجام دهند و اطلاعات دریافتی نشان می دهد آنان همچنین قصد داشتند یک انفجار دیگر هم در «الکرخ» انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی ۶۰ نفر را که از ترکیه وارد خاک عراق شده بودند، از جمله چند سرکرده برجسته داعش را بازداشت کردند.

 

پنج‌ شنبه هفته گذشته، دو ‌عامل انتحاری با انفجار خود در بازاری در میدان الطیران بغداد باعث کشته شدن دست‌ کم ۳۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر شدند.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

کد خبر 1020612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha