۴۱ میلیارد تومان پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با افتتاح ۳۴ پروژه آبخیزداری همزمان با دهه مبارک فجر با هزینه کرد ۴۱ میلیارد تومان، ۵۰ هزار نفر از مردم استان از مزایای آن بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (8 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۳۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در  استان با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد که شامل ۱۲ پروژه مدیریت مناطق بیابانی، ۱۲ پروژه آبخیزداری، پنج مرتع، چهار پروژه ترسیب کربن و یک پروژه حفاطت و حمایت است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها 50 هزار نفر، 13 خانوار و 146 روستا از مزایای آن بهره مندی می شوند، گفت: این پروژه‌ها زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال پنج هزار نفر از افراد بومی منطقه را قبل و بعد از اجرا پروژه ها را رقم زده است.

 

وی تصریح کرد: افتتاح فاز یک طرح مقابله با بیابانزایی در سطح ۷۵۰ هکتار از مراتع مسجد شکر طبس از پروژه های شاخص منابع طبیعی است که با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

وی افتتاح فاز دوم سازه آبخیزداری شهرک هاشمیه قاین را دومین پروژه شاخص منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌ برداری می رسد؛ همچنین پروژه نهالکاری در سطح ۶۰۰ هکتار از عرصه ‌های منابع طبیعی عشق آباد طبس با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۷۹ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات ملی و استانی برای پروژه‌های آبخیزداری، مراتعداری، جنگل و بیابان استان مصوب شده است، گفت: تاکنون از این اعتبار ۲۹ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و ۴۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه‌های جنگل، بیابان و مراتع اختصاص یافته است.

 

نصرآبادی با اشاره به اعتبارات استانی منابع طبیعی بیان کرد: تاکنون چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آبخیزداری و چهار میلیارد تومان هم برای مدیریت عرصه‌های جنگل، مرتع و بیابان مصوب شده است که بسیار کم است و انتظار داریم استانداری و سازمان برنامه و بودجه برای کاهش تراز اختلاف اعتبارات استانی و ملی به حوزه منابع طبیعی کمک بیشتری کند.

 

نصرآبادی تصریح کرد: اعتبارات ملی بیش از ۱۰ برابر اعتبارات استانی بوده است، هرچند مجموع اعتبارات استان امسال ۵۰ درصد سال قبل است.

 

وی با بیان اینکه در همه شهرستان ها پروژه ترسیب کربن داریم، عنوان کرد: تاکنون پروژه ترسیب کربن در زیرکوه، سربیشه، اراضی شور سرایان و نهبندان اجرا شده است، چهار پروژه ترسیب کربن امسال در دهه فجر نیز افتتاح می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گرد و غبار داشته ایم، این اعتبارات  امسال به ۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 1020614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha