بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی در بندر آستارا

صابر از بهره برداری ۲۷ پروژه عمرانی و عام المنفعه با صرف اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرستان آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(پنجشنبه، ۹ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: در ایام الله دهه فجر ۷۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و ... در بندر آستارا برگزار می شود.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: رژه شناورهای دریایی و خودرویی، جشن انقلاب، نمایشگاه های عکس، نشست های فرهنگی و علمی، مسابقات ورزشی و فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه هایی است که در این ایام فرخنده با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر هشت پروژه عمران روستایی در قالب آسفالت، اجرای کانال هدایت آب های سطحی، دیواره حفاظتی و شن ریزی معابر که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت دهیاری ها اجرا شده است به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها ۱۲ و نیم میلیارد ریال هزینه شده است.

 

صابر به پروژه های توسعه و تقویت شبکه برق در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در دهه فجر سه پروژه توسعه و تقویت برق شامل نصب چهار دستگاه ترانس، احداث یکهزار و ۴۰۴ متر شبکه برق و تبدیل حدود ۱۸ هزار متر شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهدار با صرف هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا از افتتاح ۲۳ واحد مددجویی در دهه فجر خبر داد و افزود: این واحدهای مسکونی با صرف هزینه ۱۷و نیم میلیارد ریال احداث شده که تحویل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) می شود.

 

وی تصریح کرد: در این ایام فرخنده همچنین در راستای رسیدگی به وضعیت مددجویان معلول سه مرکز تحت عنوان مثبت زندگی به بهره برداری می رسد.

 

صابر با بیان اینکه در بخش آموزشی مدارس ۲ کلاسه روستاهای شیرحیاطی و تله خان با هزینه ۱۰ میلیارد ریال افتتاح می شوند، خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام سیستم گرمایشی ۱۷ مدرسه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

فرماندار بندر آستارا گفت: در بخش گردشگری نیز یک هتل سه ستاره با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر و در بخش کشاورزی و صنعت یک واحد صنعتی با هزینه ۳۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، افزود: بهره برداری از یک واحد جوجه ریزی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در هر دوره با سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر طرح هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 

صابر با بیان اینکه در بخش ورزشی نیز بزرگترین استخر غرب گیلان در شهرستان آستارا با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد، گفت: در حوزه عمران شهری تعداد چهار پروژه شامل احداث پارک، هدایت آب های سطحی و بهسازی معابر با هزینه ۱۱ میلیارد ریال توسط شهرداری آستارا مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر در مجموع ۲۷ پروژه عمرانی و عام المنفعه با صرف اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۶۹ نفر به صورت مستقیم و برای  ۴۳۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

 

 

کد خبر 1020645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha