برگزاری همایش امام باقر(ع) به میزبانی آستان مقدس حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) تاریخ برگزاری هفتمین دوره همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: هفتمین دوره همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع) با شعار «الامام الباقر(ع) الکلم الطاهر و الحق الظافر»( امام باقر(ع) گفتار ناب و حقیقت پیروزمندانه) در 26 بهمن 1399( مطابق با 14 فوریه 2021 میلادی) برگزار می شود.

 

این همایش به مناسبت میلاد امام محمد باقر(ع) و به منظور حفظ میراث فرهنگی اهل بیت(ع) و توجه بیشتر به ارزش های ناب انسانی که بشریت به طور مداوم به آن نیاز دارد، برگزار خواهد شد.

 

«عقیل عبدالحسین الیاسری» عضو کمیته مقدماتی و رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی گفت: این همایش برای هفتمین سال پیاپی برگزار می شود. نشست های متعددی برای کمیته مقدماتی هفتمین همایش فرهنگی امام باقر(ع) به منظور بررسی اهداف سازمانی و محورهای پژوهشی آن براساس استاندارد مشخص برکزار شده است.

 

الیاسری افزود: کمیته نظارت براین همایش بر مهم ترین جنبه های علمی متناسب با شخصیت امام باقر(ع) تاکید دارد. به همین دلیل مسئولیت کمیته مقدماتی بسیار است تا امام باقر(ع) را به عنوان یک سوپاپ اطمینان در برابر انحرافات عقیدتی و فکری معرفی کند.

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف این همایش رساندن پیام به دوستداران اهل بیت(ع) به ویژه امام باقر(ع) است. این همایش، این امکان را مسیر می کند تا افراد مختلف بتوانند با ویژگی های این امام(ع) آشنا شوند. زیرا ائمه اطهار(ع)  ریسمان الهی است که امت اسلامی به آن توسل می جوید و هرگز گمراه نخواهد شد.

 

همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع) یکی از همایش های متعددی است که آستان مقدس عباسی برگزار می کند.

کد خبر 1020678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha