۱۸۳ طرح در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

نظری گفت: ۱۸۳ طرح با هزینه کرد حدود ۳۸۲ میلیارد تومان همزمان با چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید نظری» امروز (پنجشنبه ۹ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در قالب این طرح‌ها برای 460 نفر در استان اشتغالزایی شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌ بر آن تعدادی طرح بالای یک میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری‌ها آماده افتتاح شده که همزمان با 14 اسفند به صورت سراسری از طریق ویدئوکنفرانس و ارتباط با رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

 

نظری در ادامه با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح شهرستان شهرکرد در دهه فجر امسال، تصریح کرد: در این شهرستان 29 طرح با اعتبار 111 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها برای 138 نفر اشتغالزایی شده است که از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به افتتاح کارخانه تولید مقوا، شرکت تولیدی نمایشگر شهری، کارگاه تولید خوراک آبزیان، سلف‌سرویس دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشتی درمانی شهدای شهر هفشجان اشاره کرد.

 

نظری طرح‌های آماده افتتاح شهرستان بن را نیز 11 طرح با هزینه کرد شش میلیارد و 650 میلیون تومان با اشتغالزایی 14 نفر اعلام کرد و افزود: افتتاح شبکه بهداشت و درمان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

 

وی، همچنین از آماده‌سازی 23 طرح در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: این تعداد طرح با سرمایه‌گذاری 67 میلیارد و 600 میلیون تومان برای 60 نفر در شهرستان اشتغالزایی کرده است که از شاخص‌ترین این طرح‌ها می‌توان به مدرسه شش کلاسه در گندمان، آموزشگاه شبانه‌روزی، گلخانه، واحد تولید ماسک و لباس بیمارستانی و کارخانه نساجی اشاره کرد.

 

نظری خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان نیز 16 طرح با اعتبار 44 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 56 نفر و در شهرستان کوهرنگ 19 طرح با اعتبار 15 میلیارد تومان و اشتغال 22 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین طرح‌های قابل افتتاح شهرستان اردل را 14 مورد اعلام کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح 11 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال 32 نفر را فراهم کرده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به احداث 30 واحد مسکن مددجویی اشاره کرد.

 

به گفته نظری، افتتاح 11 طرح با اعتبار 11 میلیارد و 200 میلیون تومان و اشتغالزایی 51 نفر در شهرستان خانمیرزا، 25 طرح با اعتبار 20 میلیارد تومان و اشتغالزایی 11 نفر در شهرستان لردگان، 13 طرح با هزینه 11 میلیارد و 300 میلیون تومان و اشتغالزایی 35 نفر در شهرستان سامان و 15 طرح با اعتبار 13 میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغالزایی 38 نفر در شهرستان کیار از دیگر طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال است.

 

نظری افزود: گازرسانی به روستاهای دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ و هفت روستا در شهرستان لردگان، افتتاح مجتمع اقامتی پذیرایی در فارسان، افتتاح گلخانه و مجتمع پرورش گاو شیری در شهرستان کیار، تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی‌کننده در شهرستان سامان و بهره‌برداری از یک واحد گلخانه در شهرستان خانمیرزا از دیگر طرح‌های شاخص قابل افتتاح در استان به شمار می‌رود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از افتتاح هفت طرح استانی با اعتبار حدود 61 میلیارد تومان خبر داد و گفت: توسعه شبکه انتقال فیبرنوری در استان، اجرای 549 کیلومتر فیبرنوری در روستاها و گازرسانی به واحدهای صنعتی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

 

نظری، آغاز عملیات اجرایی 39 طرح را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها 85 میلیارد تومان اعتبار برآورد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از سوی شهرداری‌ها نیز در دهه فجر 2 طرح به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 2 طرح نیز آغاز می‌شود.

 

نظری از افتتاح سه هزار و 329 طرح در استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح چهار هزار و 980 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

کد خبر 1020718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha