حدف دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام موثری بود

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار موثری بود که می تواند جلوی رانت خواری و سوء استفاده عده ای خاص را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام «محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ضمن بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم به بررسی جایگاه زن در دوران جاهلیت مدرن و سقوط ارزش های انسانی پرداخت و گفت: جایگاه حقیقی زن بر اساس عقلانیت ناب و نگاه الهی و آسمانی کاملا متفاوت با آن چیزی است که امروز در دنیا شاهد آن هستیم.

 

امام جمعه اسالم با گرامیداشت سالروز ولادت امام خمینی(ره) و فرارسیدن دهه فجر به نقش اثر گذار معمارکبیر انقلاب اسلامی در ایجاد تحول بزرگ در مسیر جامعه ایران و به تبع آن در جهان اشاره کرد و افزود: ایشان بر اساس خودآگاهی و ایجاد آگاهی در جهان تحول بزرگ فکری در فکر و ذهن انسان ها ایجاد کرد.

 

وی به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب ما از ابتدا تا به امروز با جریانات و افرادی مختلفی مواجه و درگیر بوده است که سه جبهه مبارزه را به روی ما گشوده است: نخست جبهه تمدنی که در سطح جهان در مقابل انقطاع از معنویت الهی وجود دارد که انقلاب اسلامی ما پرچمدار مبارزه با طاغوت و صدور معنویت به عالم است، جبهه دوم در مقابل غربگرایان و شیفتگان قدرت غرب هستند که نگاه شان به اسلام حداقلی و ایجاد حاکمیت اسلامی را امری غیر ممکن می دانند و جبهه سوم مبارزه با افرادی است که به خاطر ضعف ایمان و عقیده و دلبستگی به ظواهر شیرین دنیا دست از عقاید خود برداشته اند و حتی به مقابله با آرمان های خود پرداخته اند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه این سه گروه در همه افراد جامعه حضور دارند، افزود: دشمن با ایجاد شبهه و شهوت انگیزی های مختلف سعی در تقویت نیروهای خود دارد و مهم ترین اقدام ما در این میدان مبارزه، تبیین و ایجاد روشنگری و بیان حقیقت برای این افراد است تا با حقیقت آشنا شده و در برابر نقشه های دشمن در امان باشند. 

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر داعش در عراق در آستانه تغییر رییس جمهور آمریکا گفت: مدت ها بود که از داعش و تروریست های آن خبری نبود ولی با روی کار آمدن دموکرات ها در آمریکا که در حقیقت ایجاد کنندگان اصلی داعش هستند داعش یکبار دیگر به آنها چراغ سبز نشان داد تا بتوانند ناامنی را در منطقه ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات دقیق و موشکافانه مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰. خاطرنشان کرد: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار موثری بود که می تواند جلوی رانت خواری و سوء استفاده عده ای خاص را بگیرد و شفافیت بودجه مهمترین اقدامی است که می تواند جلوی حساسیت های همه ساله در لایحه بودجه را بگیرد.

کد خبر 1020851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha