مردم و مسئولین انقلابی پیرو امام (ره)باید هوشیار باشند

حجت الاسلام شمس الدین گفت: مردم و مسئولین انقلابی که راه امام (ره) را باور دارند باید هوشیار باشند و نگذارند کشور به دست افرادی بیفتد که نظام را به انحراف می کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید عبدالجواد شمس الدین» آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز (جمعه، ۱۰ بهمن) مدیریت کارها به دست افراد نالایق را انحراف و شکست برای نظام دانست و گفت: اولین انحراف در انقلاب پیامبر مکرم اسلام (ص) در سقیفه اتفاق افتاد،لذا باید مراقبت بود کسانی که در مسند کار قرار می‌گیرند جامعه را بر اساس اهداف اسلام پیش ببرند.

 

امام جمعه انزلی افزود: برای پیشبرد یک جامعه اسلامی مدیریت بر اساس قرآن و سنت پیامبر (ص) یک ضرورت است که متاسفانه در سقیفه چنین نشد و بر خلاف قرآن عمل کردند و قرآن را پشت سر گذاشتند و حکم شخصی خود را برای رسیدن به اهداف شخصی اجرا کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز که شخصیتی چون امام خمینی (ره) هدایت گر ما بود و ما را به راه و اهداف اسلامی هدایت کرد باید به آرمان های ایشان عمل کنیم اظهارداشت: با پیروی از مقام معظم رهبری ادامه دهنده آرمان‌های اسلامی باشیم که اگر برخلاف آن عمل کنیم سرنوشتی بدتر از سقیفه خواهیم داشت.


امام جمعه انزلی به فرارسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امسال سالروز ورود ظفرمند امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده با ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) که روز مادر و زن نام گرفته است. باید به جایگاه واقعی زن در جامعه توجه جدی شود همانگونه که پس از ظهور اسلام این جایگاه و منزلت زن در جامعه شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: امروزه زنان جامعه اسلامی با نقش آفرینی واقعی در تربیت صحیح فرزند رسالت و منزلت خود را به جهانیان نشان خواهند داد.


شمس الدین در ادامه بر ضرورت اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امسال به دلیل وجود بیماری کرونا احتمالا تجمعات برگزار نمی شود، باید دست اندرکاران برای تبیین دستاوردهای انقلاب بکوشند و پیشرفت های انقلاب را در همه ابعاد به مردم و خصوصا نسل جوان معرفی کنند.


وی تاکید کرد: علاوه بر این کارها برای حفظ و تداوم انقلاب باید با هوشیاری تهدیدات دشمن را شناسایی و با آن مقابله کنیم. هرچند طی این سال ها با هجمه ها و تهدیدات بسیاری روبرو بوده ایم اما هدایت امامین، انقلاب ما را از این آسیب‌ها حفظ کرده است.


امام جمعه انزلی به خصومت استکبار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنی های استکبار همچنان ادامه دارد و امروز در سه عرصه مبارزه می کنیم و اولین عرصه تمدن است.

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تمدنی به نام غرب یکه تاز بود ولی بعد از انقلاب اسلامی تمدن بزرگ اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) پدید آمد اذعان کرد: تمدن اسلامی تمدن غرب را با یک چالش بزرگ مواجه کرد و اساس او را در معرض تهدید قرار داد و امروز شاهد فروپاشی تمدن غرب هستیم.

 

شمس الدین افزود: فروپاشی که به دست خودشان به وقوع پیوسته و ما هیچ نقشی در شکل‌گیری آن نداشته ایم. عملکرد خودشان همه بنیان هایشان را نابود کرده و حال می خواهند با روش‌هایی که قبلا هم انجام دادند و ظاهر خود را حفظ می کردند اضمحلال خود را به تاخیر بیندازند.


وی خاطر نشان کرد: ما باید به توصیه مقام معظم رهبری عمل کنیم و تمدن اسلامی را هرچه سریع تر شکل دهیم زیرا دنیا از همه تمدن ها سرخورده شده و این تمدن اسلامی است که می تواند منجی جهان باشد.


شمس الدین دومین خطر پیش روی نظام اسلامی را افراد بی هویت عنوان کرد و گفت: خطر دیگری که انقلاب اسلامی با آن مواجه است افرادی هستند که جریان فکری شان غرب گرایی است و هنوز شیفته غرب روبه فروپاشی هستند و حرف هایی می زنند که نشان می دهد برای هویت اسلامی و ایرانی خود هیچ ارزشی قائل نیستند و معتقدند مدیران کشور را باید از خارج آورده شوند، این جریان فکری بسیار خطرناک و گمراه است و دیگران را نیز به بیراهه می برد.


وی تاکید کرد: باید هدیه ارزنده امام (ره) که هویت‌بخشی و تفکر ما می توانیم است را حفظ کنیم و نگذاریم این تفکر که ضررهای زیادی هم به جامعه وارد کرده ادامه دار باشد.


خطیب جمعه انزلی عرصه خطرناک دیگر برای انقلاب اسلامی را کسانی دانست که در انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند ولی امروز اظهار ندامت و پشیمانی می کنند و از ادامه مسیر خسته شده‌اند اظهارداشت: این افراد افرادی بی بصیرت هستند صبر و تحمل، مقاومت و ایستادگی خود را از دست داده‌اند و نظام اسلامی را دچار مشکل می کنند زیرا افرادی هستند که دارای مسئولیت اند و پیاده نظام آنها هم در بخش های دیگر موجب آسیب به نظام است و این از مهمترین آسیب های انقلاب اسلامی است.


وی تاکید کرد: حال مردم و مسئولین انقلابی که راه امام (ره) را باور دارند باید هوشیار باشند و نگذارند کشور به دست چنین افرادی بیفتد زیرا آنان نظام را دچار انحراف می کنند.

کد خبر 1020852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha