کانون مصباح ملایر  برگزیده کشوری در سومین مرحله از قرعه‌کشی طرح ملی ایران قوی

امیری گفت: کانون فرهنگی ، هنری مصباح ملایر به عنوان یکی از کانون‌های برگزیده در سومین مرحله از قرعه‌کشی کانون‎‌های فعال کشوری در طرح رویداد ملی ایران قوی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر فلسفه شکل گیری و ساماندهی کانون های مساجد مبتنی بر احیای کارکردهای مسجد برای رسیدن به بالندگی مسجد است و  مسیر فعالیت کانون ها بر این اساس برنامه ریزی شده است.

در حال حاضر کانون‌ها فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت کرده و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم جهت ارتقاع سطح کمی و کیفی کانون ها می شوند.

در این راستا  طرح ایران قوی با هدف شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش برای حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی برگزار شد.

در این طرح فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونایی مورد توجه قرار گرفت  و ظرفیت ها و کارکردهای مساجد و کانون ها نیز نمود بیشتری پیدا کرد.

کانون  فرهنگی ، هنری مصباح ملایر نیز به عنوان یکی از کانون‌ها در سومین مرحله از قرعه‌کشی کانونهای فعال کشوری ((طرح رویداد ملی ایران قوی)) انتخاب و برگزیده شده است.

«زهرا امیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان  گفت: کانون فرهنگی ، هنری مصباح  مسجد جامع روستای پیروز فعالیتهای خود را از سال ۸۷ شروع کرده و این  فعالیت ها در حوزه های مختلف فرهنگی هنری مذهبی و غیره است.

مدیر کانون فرهنگی، هنری مصباح  مسجد جامع روستای پیروز ملایر با بیان اینکه این کانون ۱۲۰ نفر عضو فعال دارد تصریح کرد: طی چند سال فعالیت این کانون تا کنون برنامه‌های مختلفی انجام شده که  این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون فعالیت های حضوری این کانون محدود شده است افزود: با توجه به همکاری  پایگاه بسیج روستا وهمچنین خیرین با این کانون فعالیتها به سمت و سوی کمکهای مومنانه پیش رفته است.

 امیری در ادامه با اشاره به فعالیتهای این کانون  در ایام کرونا افزود: به همت کانون فرهنگی ، هنری مصباح روستای پیروز ملایر تعداد زیادی بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شده  و در گروه های مجازی توسط اعضای کانون طرح جمع آوری پوشاک زمستانی برای نیازمندان انجام شد.

 وی گفت: هممچنین با همکاری جمعی از خیرین ، دهیاری و همچنین مدیر یکی از کانال های مجازی روستا با همکاری کانون یک عدد تبلت و دو گوشی هوشمند نیز به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اعضای کانون جمع آوری مبلغ و کمکهای نقدی برای تهیه انسولین بیماران نیازمند است گفت: در این زمینه نیز تا کنون مبالغی جمع آوری این کمکها برای کمک به بیماران نیازمند همچنان ادامه دارد.

امیری با بیان اینکه در ایام فاطمیه برنامه های مختلف در فضای مجازی برنامه های در حوزه های مختلف دینی ، فرهنگی و مذهبی برقرار وتوسط اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح  انجام شد افزود:این برنامه ها شامل ختم صلوات، ختم قرآن و ختم حدیث کساو.. بود.

وی افزود: همچنین  تعداد 16 بسته گوشت تهیه شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد و کانونهای مساجد به مسئول کانون تحویل شد گفت: این بسته ها بین  افراد نیازمند توزیع شد.

امیری  در ادامه  با بیان اینکه این کانون در حال حاضر جزو سه کانون معین شهرستان ملایراست گفت: در این زمینه با ارتباطی که با دیگر کانونهای شهرستان داریم در راستای کمک های فرهنگی، اطلاع رسانی و... همکاری لازم را با کانون ها داریم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این کانون در دهه فجر از برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری توسط این کانون خبر داد و گفت: این مسابقات برای رده های مختلف سنی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه ویژه  کودکان  شامل نقاشی برای کودکان زیر 12 سال با موضوع تلاوت قرآن و خواندن نماز  و رفتن به مسجد  خبر داد و گفت: همچنن مسابقه ای  نیز با عنوان شعر خوانی از پرچم، انقلاب و ایران برای  دانش آموزان دوران ابتدایی برگزار می شود.

امیری افزود: همچنین در رده سنی بزرگسالان نیز  مسابقه دلنوشته  و کلیپ  با عنوان یاد شهدا از نکات وصیت نامه شهدا   برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان باید آثار خود رابرای مسئول کانون   به صورت مجازی ارسال کنند گفت: به برگزیدگان هر رشته جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی، هنری مصباح  مسجد جامع روستای پیروز ملایر  جمع آوری کمکها از سوی خیرین  برای تهیه انسولین برای بیماران  از دیگر برنامه های این کانون در دهه فجر دانست و یادآور شد: همچنین به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برنامه‌های مختلف از جمله بارگزاری کلیپ های مداحی ، ختم صلوات  و... برای اعضای کانون در فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی در پایان طرح ملی ایران قوی  را طرح به روز و موفقی  برشمرد و گفت:  اجرای این طرح ها باعث ایجاد انگیزه  بیشتر برای فعالیت های کانون ها شده که امیدواریم زیر ساخت ها و امکانات بیشتری برای کانونها فراهم شود تا کانون ها نیز فعالیت های مسجدی  خود را در حوزه های مختلف به خوبی پیش ببرند.

کد خبر 1020890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha