طرح ارائه خدمات رایگان دامپزشکی همزمان با دهه مبارک فجر

نعمت گرگانی گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، طرح ارائه خدمات رایگان دامپزشکی توسط دامپزشکی ملایر اجرا می‌شود.

«ابراهیم نعمت گرگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، طرح ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در تعدادی از روستاهای شهرستان ملایر  اجرا می شود.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری ها، مبارزه با انگل های خارجی و داخلی دام ها، و... در تعدادی از روستاهای ملایر انجام می‌شود افزود: در این زمینه بر اساس اولویت بندی و بر اساس ارزیابی خطر بروز بیماریهای دامی واکسیناسیون در روستاهای دارای اولویت انجام خواهد شد

وی با بیان اینکه همچنین واکسیناسیون رایگان طیور بومی نیز در تعدادی از روستاها نیز انجام می‌شود تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر مانور خدمات رایگان، ویزیت رایگان دام‌ها و... و همچنین سم پاشی رایگان در برابر بیماریهای انگلی و خارجی را در دو روستا به صورت پایلوت خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه همچنین در ایام دهه فجر بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد خام دامی  در روستاها را خواهیم داشت گفت:این اقدامات با هدف ارائه خدمات به مردم و موارد  تامین بهداشت مردم انجام خواهد شد.


نعمت گرگانی گفت: مطمئنا فعالیتهای دامپزشکی می تواند به مردم در زمینه پیشگیری از بیماریهای خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام خدمات رسانی کند که در نتیجه آن صیانت از سرمایه دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه تحقق خواهد یافت

وی با اشاره به اقدامات اداره دامپزشکی ملایر  در یک ماه گذشته از انجام یک هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای عرضه و تولید مواد خام دامی و لبنی، کشتارگاه‌ها و خودروهای حمل مواد خام دامی در ملایر خبرداد و گفت: در این مدت8 هزار و 800 کیلو گرم  مواد خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف کشف  و معدوم شده است.

وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته 2 واحد متخلف نیز  پلمب  و دو واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر  با بیان اینکه در دی ماه یک میلیون قطعه کشتار طیور، و 4 هزار راس گوسفند و بز در کشتارگاههای  شهرستان کشتار شده تصریح کرذ: تعداد کشتار گاو و گوساله نیز در این مدت 311 راس بوده است.

 وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته 177 هزار جوجه ریزی درواحدهای مرغداری شهرستان صورت گرفته گفت:  همچنین در راستای پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان روزانه کنترل و پایش و ضد عفونی واحدهای تولید مرغ تخم گذار انجام می شود.

کد خبر 1020891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha