زعفران فاروج  باید به ارزش اقتصادی واقعی برسد

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: زعفران فاروج نباید به سرنوشت انگور گرفتار شود و با داشتن نشان تجاری باید هویت یافته و به ارزش اقتصادی واقعی برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ «علی آذری» در نشست اعضای شورای دهستان شاه جهان بعد از شنیدن مطالبات آنان که با محوریت اقتصادی کردن کشاورزی، مناسب سازی راه های روستایی و بازنگری طرح های هادی همراه بود، گفت: پیگیری و به سرانجام رساندن 120 کیلومتر راه روستایی و بازنگری 28  طرح هادی روستایی در اولویت کارها قرار گرفته و ثمره پیگیری ها در آینده نزدیک به اطلاع مردم می رسد.

 

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در محصول انگور شهرستان با فعالیت های خرد و کوچک، این تولید را بی هویت کرده ایم، افزود: این تولیدات ظرفیت های شهرستان است که باید ساماندهی شود و نباید زعفران هم به آن سرنوشت مبتلا شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه زعفران فعالیت های خوبی شروع شده است و در تلاش برای ایجاد نشان تجاری شاه جهان برای این محصول در دو شهرستان فاروج و قوچان هستیم، گفت: نشست هایی با نمایندگان شهرستان های زعفرانی برگزار شده است و در تلاش برای تشکیل اداره یا دفتری برای این محصول در وزارت کشور، تصویب آن به عنوان کالای استراتژیک، اصلاح ساختار شورای ملی زعفران، تشکیل نهادهای حقوقی ملی و استانی برای حمایت از زعفران کاران و توجه به تسهیلات ارزان قیمت هستیم.

 

وی از پیگیری ها در حوزه تقسیمات کشوری برای شهر شدن و بخش شدن بعضی روستاها خبر داد و افزود: وضعیت شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی بررسی می شود البته با توجه به اینکه تنها نماینده دو استانه کشور هستیم.

 

آذری بر ضرورت استمرار نشست های مسئولان با مردم در سطح روستاها تاکید کرد و گفت: لمس مسائل و مشکلات در میدان عمل هم اثر گذار است و اقدام های جهادی را به همراه می آورد.

 

 

محدودیت اعتبارات به معنی تعطیلی کارها نیست

 

فرماندار فاروج هم گفت: مجموع اعتبار تملک دارایی شهرستان 229 میلیارد ریال است که به فرض محال، تخصیص صد درصدی این رقم در حد  آسفالت 10 کیلومتر از راه روستایی است.

 

«ابوالحسن نجفی» افزود: البته این به معنای تعطیلی کار نیست و در تلاش برای جبران کسری اعتبارات از منابع استانی و ملی هستیم.

 

وی با بیان اینکه با دعوت از مدیرکل ها به عرصه های فعالیتشان در شهرستان از تمام ظرفیت های استانی استفاده می کنیم، گفت: با همین روند تا پایان سال، 90 درصد جمعیت شهرستان از پوشش تلفن همراه و اینترنت برخوردار می شوند.

 

نجفی به مطالبه اهالی روستای سه گنبد برای ساماندهی مدرسه فرسوده ابتدایی این روستا هم اشاره کرد و گفت: مدرسه ابتدایی سه گنبد جز چهار  مدرسه در اولویت شهرستان است که از این تعداد سه مدرسه باید از نو ساخته و یک مدرسه بهسازی شود و به محض تامین اعتبار، فعالیت ها آغاز می شود.

 

وی در خصوص دغدغه  تعدیل پروانه های بهره برداری آب کشاورزی هم گفت: فعلا اجرای این بخشنامه مسکوت مانده و 25 درصد کم نمی شود و امیدواریم با پیگیری نمایندگان این طرح لغو شود.

 

نجفی افزود: در حوزه فرآوری زعفران در پرداخت تسهیلات به متقاضیان، مشکلی نداریم.

 

وی با اشاره به مشارکت قرارگاه رویش های انقلاب و بخشداری برای بازگشایی راه روستای هشت مرخ شهرستان تا پایان سال گفت: علاوه بر برخورداری اهالی این روستا، با بازگشایی راه روستایی قره جقه قهرمانلو از محور هشت مرخ، مسافت رسیدن به این روستا 20 کیلومتر کوتاه تر و دسترسی به دو روستای هشت مرخ و خسرویه برای اهالی قره جقه آسان تر می شود.

 

نجفی با بیان اینکه اهالی مهاجر روستا هم منتظر بازگشایی راه برای برگشت به زادگاه خود هستند، گفت: نیاز دو میلیارد ریالی پارک روستای مایوان هم برای تجهیز، تامین می شود.

 

 

 

                                                                           

کد خبر 1020979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha