تشدید تدابیر امنیتی پس از حمله تروریستی به دو مسجد سنگاپور

گشت زنی پلیس سنگاپور در اطراف دو مسجد این کشور به دلیل تهدید به حمله تروریستی به آنها افزایش پیدا کرده و تدابیر امنیتی تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thestar»،  گشت زنی پلیس در نزدیکی دو مسجد سنگاپور که به گفته مقامات ، اهداف یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده توسط یک دانش آموز 16 ساله قرار گرفته بودند، افزایش یافته است. مسئولان توانستند همچنان درهای خود را به روی نمازگزاران باز بگذارند.

 

کارکنان مسجد «السیافه» و مسجد «یوسف ایشاک» روز پنجشنبه گفتند که گشت زنی پلیس در اطراف این مساجد افزایش پیدا کرده و تدابیر امنیتی تشدید شده است.

 

مقامات سنگاپور اعلام کردند که یک نوجوان مسیحی هندی که قصد داشت با یک قمه حمله تروریستی به این مساجد انجام دهد را بازداشت کردند.

 

وزارت امنیت داخلی سنگاپور گفت که او از برتری طلب سفیدپوست استرالیایی که 51 نمازگزار را در دو مسجد کریستچرچ در نیوزیلند در سال 2019 کشت،الهام گرفته است.

 

رهبران مسلمان و مسیحی روز پنجشنبه در یکی از مساجد هدف قرار گرفته با هم دیدار کردند تا درک متقابل و اعتماد خود را به یکدیگر در کشوری که 5.7 میلیون نفر جمعیت دارد نشان دهند.

 

بعد از این حمله تروریستی نمازگزاران به بازدید از مساجد ادامه دادند ، اگرچه برخی در یک گروه خصوصی در فیس بوک گفتند که در بردن فرزندان خود مردد هستند.

 

محمد عارف گفت که اگرچه خانواده و دوستانش از این حملات در شوک بودند اما به بازدید روزانه خود از این دو مسجد ادامه دادند.

 

وی افزود: این حمله ما را به یاد حملات كریستچرچ نیوزیلند انداخت. اما ما کاملا آرام بودیم و هیچ اعتراضی صورت نگرفت زیرا به سیستم دفاعی سنگاپور اطمینان داشتیم.

 

شورای دینی اسلامی سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد که این پرونده تهدید افراط گرایی آنلاین را بیش از پی نشان داد.

 

این شورا همچنین اقدامات تروریستی  و خشونت آمیز که در هیچ مذهبی جایگاهی ندارد را محکوم کرد.

کد خبر 1021063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha