آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب استقلال و آزادی را به عنوان عطیه الهی برای انسان‌ها مطرح کرده‌اند و باید توجه کرد آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در برنامه فجرآفرینان گفت: استقلال و آزادی از جمله توصیه‌هایی است که مقام معظم رهبری در منشور گام دوم انقلاب به آن تاکید کرده‌اند رهبری استقلال ملی را به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی‌های قدرت‌های سلطه‌گر جهان تعریف کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به آزادی اجتماعی بهای جدی داده‌اند به این معنا که حق تصمیم‌گیری و عمل کردن به اندیشه‌هایی که برای تمام جامعه مطرح است بتوان انجام داد و تحت سلطه و فشار و تحریم و تهدید قرار نگیرد و استقلال و آزادی را به عنوان عطیه الهی برای انسان‌ها مطرح کرده‌اند.

کنعانی مقدم بیان کرد: حاکمان خادمان ملت هستند نه قدرتی که به مردم زور گویند و بهره‌کشی کنند و حکمت‌ها موظف هستند که آزادی و استقلال را برای یک ملت تامین کنند و شاهد عینی آن جمهوری اسلامی است که علی‌رغم تهدیدها، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و تمام فراز و نشیب‌ها توانسته استقلال و آزادی کشور را حفظ کند.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: استقلال و آزادی دستاورد بزرگی است که برای تحقق آن خون بزرگان زیادی تقدیم شده است و برای حفظ آن باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم؛ قطعا آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود و هر دو آن‌ها پایه‌های اصلی جمهوری اسلامی هستند.

رادیو انقلاب صدای گفتمان انقلاب اسلامی در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اول لغایت پایان بهمن‌ماه بر روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت است.

کد خبر 1021068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha