۳۸۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند/ کرونای انگلیسی در گلستان گزارش نشده است

فاضل گفت: در حال حاضر ۳۸۹ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۸۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 11 بهمن) در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: دغدغه ما نسبت به شیوع پیک چهارم در استان است، در حال حاضر در برخی از استان ها افزایش خفیفی پیش آمده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: اما در استان گلستان برخی روزها میزان بیماران کرونایی افزایشی و برخی روزها نیز میزان بیماران کاهش یافته است.

 

فاضل یادآور شد: در حال حاضر 389 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 89 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 30 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

وی با بیان اینکه سه بیمار در طول 24 ساعته گذشته فوت شدند، یادآور شد: استان گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته است و مردم آرامش خاطری دارند و شاید این مهم باعث شود که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در شرق استان مراوه تپه، کلاله، گالیکش، گنبدکاووس و رامیان در شرایط آبی و غرب استان شهرهای گمیشان در وضعیت آبی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

فاضل به کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت: قدرت سرایت کرونای انگلسیی بیشتر است و سنین پایین را درگیر  می کند و در استان گلستان هنوز ویروس کرونای انگلیسی گزارش نشده است ولی هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.

 

وی با بیان اینکه اگر کرونای انگلیسی در استان شیوع پیدا کند قطعا آمار مرگ و میر و بستری افزایش پیدا می کند، متذکر شد: در استان میزان بستری بیماران با علائم کرونا در اطفال بیشتر نشده است.

 

 

کد خبر 1021125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha