دانش آموزان فارس در مدال آوری المپیادهای علمی رشد ۹۰ درصدی کردند

اسماعیلی گفت: دانش آموزان فارس در مدال آوری المپیادهای علمی نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد ۹۰ درصدی داشته اند و امیدواریم در المپیادهای اقتصاد و مدیریت و نجوم و اختر فیزیک، مدال آوری مطلوب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (شنبه 11 بهمن) با ابراز رضایت از مدال آوری دانش آموزان فارس در جمع خبرنگاران گفت: دانش آموزان فارس موفق به 9 مدال از 39 مدال کشوری در المپیاد سلول های بنیادی پزشکی بازساختی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بدین ترتیب سهم دانش آموزان فارس از این المپیاد، 2 مدال طلا، سه نقره و چهار مدال برنز بود.

وی اضافه کرد: «فرزاد فرامرزی» از دبیرستان استعدادهای درخشان «شهید دستغیب» ناحیه یک شیراز و «یلدا محمدی» از دبیرستان استعدادهای درخشان «فرزانگان» ناحیه 2 شیراز مدال طلا، «ثنا زاهدروزگار» و «عارفه مسرور» از دبیرستان استعدادهای درخشان «فرزانگان» و «محمد رضا مهدوی فر» از دبیرستان استعدادهای درخشان «شهید دستغیب» از ناحیه 2 شیراز مدال نقره این المپیاد را اخذ کردند.

اسماعیلی اعلام کرد: چهار مدال برنز این رقابت نیز سهم «فاطمه استوار» از دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان «فرزانگان»، «علیرضا آقا کیشی زاد» و «محمد یوسفی» از دبیرستان استعدادهای درخشان «شهید دستغیب» و «محسن جعفری» از دبیرستان نمونه دولتی از ناحیه 2 شیراز شد.

وی اعلام کرد: در سال تحصیلی 99-98 در سایر رشته های المپیاد، نیز «شایان پردیس» یک مدال طلای جهان در رشته کامپیوتر اخذ کرد و 20 مدال کشوری در رشته های مختلف دیگر توسط دانش اموزان فارس کسب شد.

اسماعیلی تصریح کرد: دانش آموزان فارس در مدال آوری المپیادهای علمی نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد 90 درصدی داشته اند و امیدواریم در المپیادهای اقتصاد و مدیریت و نجوم و اختر فیزیک، مدال آوری مطلوب داشته باشند.

کد خبر 1021133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha