اعزام سومین گروه از مسلمانان روهینگیایی به جزیره دورافتاده در بنگلادش

مقامات بنگلادش با وجود فراخوان گروه های حقوق بشری ، گروه سوم پناهندگان روهینگیایی را به جزیره دور افتاده در این کشور اعزام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»،- مقامات بنگلادش با وجود فراخوان گروه های حقوق بشری ، گروه سوم پناهندگان روهینگیایی را به جزیره دور افتاده در این کشور  اعزام کردند.

 

دولت بنگلادش اصرار دارد که برنامه انتقال برای ایجاد شرایط بهتر زندگی مسلمانان روهینگیایی است و این در حالی است که تلاش برای بازگرداندن بیش از یک میلیون پناهجوی روهینگیایی  به میانمار ادامه دارد.

 

«محمد مزمل حق»، فرمانده نیروی دریایی بنگلادش اعلام کرد که یک هزار و 788 پناهنده روهینگیایی پس از آوردن آنها از اردوگاه های پرازدحام در منطقه کاکس بازار با چهار شناور نیروی دریایی به جزیره «بهاسان چار» منتقل شدند .

 

وی یادآور شد که از ماه دسامبر تا کنون حدود 4000 پناهنده روهینگیایی به این جزیره اعزام شده اند  اما ظرفیت پذیرش به طور کلی 100 هزار نفر است و این روند تا زمانی که این ظرفیت تکمیل نشود ادامه خواهد یافت.

 

در حالی که گروه های مدافع حقوق بشر از این اقدام انتقاد می کنند، دولت نخست وزیر «شیخ حسینه» بارها گفته است  که پناهندگان تحت مدیریت دولت داوطلبانه به جزیره می روند.

 

مقامات بنگلادش می گویند  که پناهندگان بر اساس تمایل خود برای جابجایی انتخاب شده اند و هیچ فشاری اعمال نشده است.

 

 اما به گقته چندین گروه حقوق بشری برخی از پناهندگان مجبور شده اند به جزیره دورافتاده «بهاسان چار» بروند.

کد خبر 1021135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha