حکیم ابوالقاسم فردوسی نماد فرهنگ فارسی است

موحدی زاده با بیان اینکه بسیار خرسندیم که ما در مشهد همسایه امام‌رضا(ع) و حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم که نماد فرهنگ فارسی است، گفت: امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی، هر دوره شاهد ارتقاء کیفیت و جذابیت آثار باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی‌زاده» امروز(۱۱ بهمن) در مراسم افتتاح اولین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی، ضمن تبریک به نقاشان شهر مشهد و هنرمند جوانی که این نمایشگاه را خلق کرده‌اند، اظهارکرد: آثاری که در این فضا به نمایش درآمده، پر از شور و احساس و معنا هستند که می‌توانیم از این طریق با تاریخ و گذشته خود پیوند برقرار کنیم و پلی برای انتقال مفاهیم شاهنامه و اسطوره‌ای باشیم که تاریخ حماسی ایران را بازگو می‌کند.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، گفت: این رویداد، اولین تجربه نقاشان و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بوده و دارای نقاط ضعف و قوت است که گروه ارزیابی باید آن را بررسی نمایند.

 

موحدی‌زاده با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی عمومی برگزاری این نمایشگاه، افزود: بیش از ۳۰۰ اثر در مرحله ارائه شده که پس از داوری، نهایتا ۳۰ اثر برگزیده شده و در معرض دید قرار گرفته است؛ آثاری که هرکدام از آنها هزاران معنا را به مخاطب خود منتقل می‌کنند و احساس خوبی در بازدیدکننده تداعی می‌نماید.

 

وی با اشاره به نبرد رستم و دیو، گفت: دیو نماد قدرت اهریمنی زمان بوده و رستم نماد جوان‌مردی؛ شاهنامه نشان داد که جوانمردی، جزئی از فرهنگ اصیل ایرانیان است.

 

موحدی ‌زاده با بیان اینکه بسیار خرسندیم که ما در مشهد همسایه امام‌رضا(ع) و حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم که نماد فرهنگ فارسی است، تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی، هر دوره شاهد ارتقاء کیفیت و جذابیت آثار باشیم.

کد خبر 1021146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha