اصلاح بودجه ۱۴۰۰ و پرداخت هدفمندتر یارانه ها

طاهری به اصلاح بودجه ۱۴۰۰ و پرداخت هدفمندتر یارانه ها اشاره کرد و گفت: سال آینده کسری بودجه از محل مالیات و عوارض جبران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع لایحه بودجه 1400 و ایرادات وارد برآن اشاره کرد و گفت: توجه به رشد هزینه‌ها یکی از این ایرادات است.

 

مصطفی طاهری ادامه داد: در 10 سال گذشته هر سال میانگین افزایش هزینه در کشور 19 درصد بود ولی در لایحه بودجه 1400 نسبت به 1399شاهد رشد 46 درصدی هستیم.

 

وی به موضوع نفت و فروش آن برای تامین بخشی از بودجه اشاره کرد و گفت: عایدی نفت سرمایه کل ملت است و کل نفتی که دولت‌ها می‌فروشند نباید فقط خرج 4 میلیون کارمند شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به موضوع فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: حدود 2 و نیم میلیون کارت خوان پرونده مالیاتی ندارند.

 

طاهری با اشاره به اینکه طبقه ثروتمند در کشور کمترین پرداخت مالیاتی را دارند، خاطرنشان کرد: در راستای اخذ مالیات از این قشر برنامه هایی در دست اجرا داریم.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس د ادامه از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های محرومین زدایی استان خبر داد و گفت: کمک هایی از محل هدفمندی یارانه ها در حمایت از تولید استان انجام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بزودی خانواده های 4نفره یک میلیون تومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

 

نماینده مردم زنجان طارم در خانه ملت خاطرنشان کرد: در سال آینده ضمن کاهش وابستگی بودجه به نفت، با تامین 100 هزار میلیارد ریال اضافه در آمد از محل مالیات و عواض ،این کسری جبران خواهد شد.

 

طاهری، همچنین با بیان اینکه افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد ها توسط کمیسیون تلفیق تایید شده است، یادآورشد: از حقوق های بالای 4 میلیون 800هزارتومان مالیات در یافت می شود.

 

نماینده مردم زنجان طارم با اشاره به کمبود اب در افق 25ساله آینده، تصریح کرد: هدایت آب و فاضلاب شهری زنجان در حاشیه شهر دارای مشکلات جدی است که ضروری است که در صدد حل این مشکلات باشیم.

 

طاهری با بیان اینکه باید از استفاده اب شرب توسط صنایع استان پرهیزشود، تاکید کرد: ضروری است شهرکهای صنعتی  در تامین اب از پساب ها استفاده کنند.

 

وی، با بیان اهمیت اختصاص اعتبارات و تامین منابع مالی بالا برای طرحهای اب و فاضلاب، گفت: در این راستا تلاش برای بالا بردن اعتبارت استانی بوده است.

 

نماینده مردم زنجان طارم در خصوص همسان سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان و کارکنان دیگر نیز تاکید کرد: دراین زمینه یکی از الویت ها و معیارها افزایش فروش اوراق و اموال و سهام و دارایی های دولت بوده است که این موارد امکان ندارد.

 

 

کد خبر 1021242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha