لزوم ارائه گزارش دقیق اجرای طرح شهید سلیمانی/ مسئولان با جدیت بیشتری عمل کنند

استاندار کرمان ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه گزارش دقیقی از اجرای طرح شهید سلیمانی؛ مسئولان را به جدیت بیشتر در قبال اجرای سیاست های ستاد کرونا ملزم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (11 بهمن) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بخشی از گزارش های وضعیت بیماری کرونا در کرمان باید برجسته تر شود.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: بازرسی استانداری نیز وضعیت بیماری در استان را باید رصد کرده و هرچند هفته یکبار در جلسه باید گزارش مطرح کند.

 

 

وی افزود: طبیعی است که دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار را جمع بندی می کند و ارائه می دهد اما باید در گزارش دانشگاه علوم پزشکی گزارش طرح شهید سلیمانی هم دقیق تر آورده شود.

 

 

 

زینی وند اظهار کرد: جاهایی که دستگاه ها، فرمانداری، دانشگاه ها و صنوف در انجام وظیفه در اجرای طرح شهید سلیمانی کوتاهی می کنند باید گزارش شود و حتماً با آن برخورد خواهد شد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارشی که در ستاد ملی کرونا و دانشگاه های استان داده شد، تست های مثبت سرپایی در حال افزایش است که اگر به همین روند تست ها افزایش پیدا کند ظرف دو هفته آینده بستری ها رو به افزایش و بعد از آن مرگ و میرها شروع می شود بنابراین اگر این روند را متوقف نکنیم در آستانه عید نوروز هم بستری ها و هم مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا افزایش پیدا می کند.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در هر صورت اوضاع خیلی جدی است، افزود: بیش از اینکه مردم عادی انگاری می کنند، منشأ عادی انگاری ما مسئولان هستیم یعنی خیلی حساسیت پائین آمده و مردم فکر می کنند کرونا تمام شده است.

 

 

 

وی در خطاب به مردم اعلام کرد: اگر برای رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری و کمک نکنند، اسفند ماه بسیار سختی در پیش رو داریم؛ ما درک می کنیم که یک سال محدودیت و معذرویت های رفت و آمد چقدر مردم را اذیت می کند اما تحمل محدودیت بهتر از این است که عید خود را با عزا سپری کنیم.

 

 

 

زینی وند با بیان اینکه تعداد بستری ها در کشور کاهش پیدا کرده اما مرگ و میر ها معنادارتر شده و به زیر 50 سال می رسد، ادامه داد: بنابراین این یک هشدار و اعلام خطر است و همه مردم باید رعایت کنند و هشدارها را جدی بگیرند زیرا اوضاع عادی نشده است.

 

 

 

وی افزود: امروز سرعت انتشار ویروس در جامعه بالا است و این به معنای آن است که در همه تجمعات، شب نشینی ها و خریدهای پر رفت و آمد ویروس در حال گسترش است بنابراین مردم این هشدار را جدی بگیرند و مسئولان براساس سیاست های ستاد کرونا به وظیفه خود با جدیت عمل کنند.

 

 

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: فرمانداران وظیفه دارند به عنوان رئیس ستادهای کرونای شهرستان با کسانی که نقض کننده پروتکل های بهداشتی هستند رسماً برخورد کرده و آن ها را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

 

 

 

وی با اشاره به وضعیت شهرهای استان کرمان در خصوص بیماری کرونا، اظهار کرد: حکم وضعیت زرد و آبی یکی است و هرگونه تجمع در این شرایط ممنوع است بنابراین اگر تالاری شلوغ می شود و آرامستان ها در ایام پایان سال قابل کنترل نیست، فرمانداران و نیروی انتظامی محکم تعطیل کنند و کوتاه نیایند و این مصوبه ستاد است.

 

 

 

زینی وند ادامه داد: جان مردم بسیار اهمیت دارد و اگر وضعیت به نارنجی برگردد کسب و کارها نیز تعطیل خواهد شد و همه آسیب می بینند بنابراین قضیه برای همه مردم و در راس آن برای علما و مسئولان و .. جدی است و فرمانداران هم به شدت رصد کنند و ناظرین بازار را فعال کنند.

 

 

 

وی اظهار کرد: وضعیت بعضی از شهرها از آبی به زرد برگشته که اگر کنترل نکنیم بدتر می شود و مجبور به اعمال محدودیت ها می شویم زیرا راهی نداریم و دستور العمل است بنابراین اگر همه رعایت کنیم عید آرامی را در استان خواهیم گذراند.

 

 

 

استاندار کرمان افزود: هم باغات و تالارها و هم مراسم ختم و عروسی ها و نمازجمعه و جماعت و اصناف و نهادها باید تابع پروتکل های بهداشتی باشند و الان محور کار مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی است و همه باید پای کار باشند.

 

 

 

وی در بحث برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر با بیان اینکه ما با هرگونه برنامه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی موافق هستیم اما نباید موجب تجمع شود، افزود: برای برنامه ها مخاطب خاص دعوت شود و فراخوان عمومی جشن نباید در سطح جامعه و فضای مجازی اعلام شود.

 

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه برنامه ها و جشن های دهه فجر باید با رعایت پروتکل و جمعیت محدود و زمان کم برگزار شود، در پایان گفت: فرمانداران نیز برای برگزاری راهپیمایی خودرویی در شهرستان ها برنامه ریزی لازم را انجام دهند و همچنین ایستگاه ها و موکب ها نیز توزیع پذیرایی نداشته باشند و فقط صوتی باشند.

کد خبر 1021288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha