بیداری ، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام فاضلی، گفت: بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است که کشورهای مستکبر تا قبل از انقلاب در خاورمیانه فرمانروایی می‌کردند اما بعد از پیروزی انقلاب دشمنان به تکاپو افتادند، سعی کردند قدرت جمهوری اسلامی را به نفع خود مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، امروز شنبه در  نشست خبری در راستای تشریح برنامه های دهه فجر در سالن جلسات برگزار شد، گفت: کرمانشاه یک استان مرزی، قومی و مذهبی است که باوجود فتنه‌های دشمنان تا به امروز با رهبری و همفکری  بزرگان و علما، مردم آن در صلح و آرامش،  و همزیستی مسالمت‌آمیزی باهم داشته‌ و همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.

 

وی  با اشاره به یک هزار و ۵۶۲ شهید، ۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و ۱۵۶ آزاده اهل سنت در این استان ، خاطر نشان کرد: مردم اهل سنت و اورامانات در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که از قوی‌ترین مدافعان انقلاب اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام فاضلی  با اشاره به برنامه های تدارک دیده برای ایامه الله دهه فجر ، افزود: برپایی نمایشگاهی تصویری از نقش علمای اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست علمی تحلیل شعارهای انقلاب از دیدگاه اهل سنت، تجلیل از بانوان و مقام زن در روز ولادت حضرت زهرا(س)، تجلیل از شهدای انقلاب و دیدار با خانواده آنها، تجلیل از پرچمداران محراب در مسجد و تجلیل از انجمن‌های غیردولتی از جمله برنامه‌هایی است که با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان برگزار می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نگاه جهان را نسبت به اسلام و مسلمین متحول کرده است و نه تنها این نظام توانایی خود را ثابت کرد بلکه توانست ارزش‌های دین اسلام را به جهان مخابره کند، عصر حاضر را عصر امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت : تاثیرگذارترین انقلاب در مسایل سیاسی، اقتصادی و مذهبی انقلاب اسلامی بوده است و این انقلاب امروز به مهمترین انقلاب زمان تبدیل شده است.

 

وی گفت: بعد از انقلاب شاهد رشد چشمگیر فعالیت ها در حوزه های مختلف اهل سنت بودیم  و انقلاب اسلامی روحیه استقلال‌طلبی، خودباوری و دین‌محوری را تقویت کرد .

 

حجت الاسلام فاضلی ، با اشاره به رشد چشمگیر و خدمات ارائه شده به روحانیون اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی ، گفت:  قبل از انقلاب در منطقه اورامانات و اهل سنت تنها  ۱۰۰ مسجد وجود داشت که خوشبخاته هم اکنون تعداد ۵۱۵ مسجد اهل سنت در استان فعال و ۵۰۰ روحانی اهل سنت در کرمانشاه از تمام امکانات روحانیون شیعه برخوردار هستند و توسعه فضاهای آموزش عالی و مدارس، توسعه شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، رشد چشمگیر شبکه‌های برقی، گازی و مخابراتی و توسعه شهری و شهرسازی نشان از توجه ویژه انقلاب اسلامی به جامعه اهل سنت کرمانشاه است .

 

 

وی در پایان گفت:دشمنان  انقلاب همیشه در حال مصادره انقلاب هستند ولی هرگز موفق نخواهند شد زیرا انقلاب ما یک نظام قرآنی با فرهنگ بومی است  و وفاق و همدلی که در نظام نا حاکم است در هیچ کجا وجود ندارد .

کد خبر 1021309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha